Gluténmentes diós búrkifli

Kiskoromban egyszerűen odavoltam a búrkifliért... imádtam az omlós leveles tésztában megbújó, néha már természetellenesen édes diós tölteléket. 
Ahogy harapta az ember, repült mindenfelé a sok leveles tészta darabka, de ez hozzátartozott a búrkifli evéshez.
Valamelyik nap eszembe jutott a búrkifli... már nem is tudom hogyan, de ezek a régi emlékek mind befúrták magukat az agyamba - próbálván kiszorítani a nagy nehézségek árán belegyömöszölt angol anyagokat. Ezt nem hagyhattam - így búrkiflit sütöttem megszabadulván a gonosz kis helybitorló gondolatoktól és felidézvén gyerekkorom egyik kedvenc finomságát. 
Mivel nem volt gluténmentes leveles tésztám és az idő sürgetett, neki sem álltam gluténmentes leveles tésztát készíteni. Egy kelt tészta receptből kiindulva, instant levelest gyártottam. Hirtelen jött az ötlet, de szerintem tök jó lett. Persze megmaradt a kelt tészta állag, de helyes kis rétegeket kapott.

Hozzávalók
  • 125 g Nutri free Mix per Pane
  • 125 g Mester család kelt tészta liszt
  • 1 csapott ek. útifűmaghéj
  • 4 g Dr. Oetker instant élesztő
  • 30 g cukor
  • csipet só
  • 1 tojás sárgája
  • 1,7 dl meleg tej
  • 50 g olvasztott vaj
  • + még egy kis olvasztott vaj a "levelesítéshez"
Töltelékhez
  • 1 tojás fehérje
  • kb 130 g darált dió
  • 2-2,5 ek porcukor
  • pici fahéj 
Kenéshez
  •  tojássárgája

A tésztát a szokásos módon összeállítottam: száraz összetevőket elkevertem, hozzáöntöttem a meleg tejet, beletettem a tojássárgáját, robotgép dagasztóspiráljával elkezdtem összedolgozni, majd mehetett a zsiradék is. Körülbelül 20-25 percet hagytam meleg helyen kelni, addig elkészítettem a tölteléket. Felvertem a tojásfehérjét, hozzáadtam a porcukrot, a kevéske fahéjat, majd a darált diót is és egy habzsákba töltöttem.
A 20-25 perc eltelte után 4 részbe szedtem a félig megkelt tésztát, majd mindegyiket kb. azonos méretű (kb. 15x20  cm) téglalapra nyújtottam. Az egyiket megkentem az olvasztott vajjal, rátettem egy másikat, azt is megkentem, jöhetett egy következő tészta, azt is megkentem olvasztott vajjal, majd rátettem a fedőréteget. Így most négy rétegem volt, kaptam egy tornyot. Elkezdtem nyújtani, vékonyra nyújtottam, majd egyik felét megkentem ismét olvasztott vajjal és ráhajtottam a másikat. Ismét vékony téglalap alakúra nyújtottam, itt már készen is voltunk, jöhetett a formázás.
A téglalapot 3 széles sávra vágtam szét, majd a sávok közepére a habnyomó segítségével egy diós csíkot húztam. Mindegyik sávot felhengergettem, hogy a tészta körbeölelje a diós habcsíkot, így lett 3 töltött rudam. A rudakat kettévágtam (így 6 rövidebb rúd lett 6 búrkiflihez), majd kettőbe hajtottam őket, megformázva a búrkifli alakot. 
Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem őket, megkentem a tetejüket tojássárgájával, majd 175 fokos sütőben kb. 25 perc alatt készre sütöttem őket. Isteni finomak lettek! :)



sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás