Gluténmentes fűszeres keksz

Valamiért mostanában nem nagyon kívántam az édességet, így muszáj volt valami sósat - és gyorsat - sütnöm. Ezúttal nem egy ropogós keksz volt a cél, inkább egy olyan "lélekmelengető", puhább verzió.
Ha nem kenjük le a tetejét tojással, akkor tojásmentes is lesz a recept, úgyhogy aki arra érzékeny, bátran készítse el egy matt verzióban.

Hozzávalók:
  • 200 g Mester kelt tészta liszt
  • 0,5 kk. Naturbit kenyérfűszer
  • 0,5 kk. só
  • 7 g sütőpor
  • 170 g tejföl
  • 40 g olvasztott vaj
  • 40 g reszelt füstölt sajt
  • + átgyúráshoz, szóráshoz kevés rizsliszt
  • kenéshez: tojás (elhagyható)
A lisztet elkevertem a fűszerrel, a sóval, a sütőporral, majd hozzáadtam a tejfölt, az olvasztott vajat és elkezdtem összekeverni. Belereszeltem a sajtot, majd kitettem a szilikonos nyújtólapra és még egy kis rizsliszttel átgyúrtam - nekem még vett fel lisztet, addig gyúrtam bele, míg egy jó állagú, nem ragacsos, könnyen nyújtható tésztagombóc lett a végeredmény. Vékonyra nyújtottam, rizsliszttel szórt lapon kiszaggattam, megkentem őket tojással és 175 fokos sütőben kb. 15 perc alatt készre sütöttem.
Ismét a jelenlegi agyi kapacitásomra utal, hogy egy sütőporos tésztába én tündéri pillangó formákat nyomtam, és valamiért nem jutott el az agyamig, hogy ez nőni fog a sütőben és teljesen szétesik a minta. No, mindegy, az ízén nem változtatott! :D




sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás