Gluténmentes, szénhidrátcsökkentett gyümölcsös-túrós batyu

Nagyon régóta szerettem volna már kipróbálni a NoCarb rost sütőmixet. Valljuk be, a gluténmentes lisztkeverékek többsége nem szűkölködik szénhidrátban, ez pedig nekünk nem valami jó.
Elképesztő jó ötletnek tartom ezt a rostmixet, hiszen gyakorlatilag szinte szénhidrátmentes finomságokat tudunk varázsolni belőle.
Elsőként én egy gyümölcsös-túrós batyuval próbálkoztam, de képzeljétek el, hogy 100 g, ismétlem: 100 g rostmixből annyi tésztám lett, hogy végül mást is sütöttem belőle. :D (Annak a receptjét is majd hozom, bár a tészta ugye ugyanez.:))

Hozzávalók
  • 100 g NoCarb rostmix
  • 2 g porélesztő
  • fahéj ízlés szerint (nagyon finom alapízt ad neki, de ha nem szeretitek, elhagyható :) )
  • vanília aroma (ugyanaz az eset, mint a fahéjnál)
  • 20 g cukornak megfelelő mennyiségű édesítő (kinek, milyen van)
  • 2 tojás
  • 1,75 dl tej
  • 2 ek. olvasztott vaj (tejmentes diétában kókuszolaj)
A rostmixet elkevertem a porélesztővel, fahéjjal, vaníliával, édesítővel, majd ráöntöttem a meleg tejet, beleütöttem a tojásokat és robotgép dagasztófejével összedolgoztam. Hozzáadtam az olvasztott vajat, beledolgoztam, majd letakartam és 40 percet pihentettem.
A töltelék az elég random módon készült, mivel én csak a tészta felét használtam a túrós batyuhoz, kb 4 batyuhoz elegendő túrót használtam, egy pici tejföllel lazítottam rajta, belereszeltem egy fél biocitrom héját, tettem bele egy kis édesítőt és egy kis fagyasztott erdei gyümölcs mixet.
A tésztát kinyújtottam, négyzet alakokat vágtam belőle, majd elosztottam benne a túrós tölteléket és összecsippentettem az ellentétes sarkokat.
175 fokos sütőben kb. 20 percig sütöttem, elképesztő finom lett! Nagyon puha és egyszerűen tökéletes :)



sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás