Nyaralás a Krk szigeten

Mint már említettem Nektek, ez a nyaralás eléggé random módon jött... mondhatnám úgy is, hogy hirtelen-nyaralás, vagy instant-nyaralás... Ugyanis múlt héten csütörtök késő délután- kora este telefonált a Keresztanyukám, hogy lenne még egy hely, nem csatlakoznék-e a péntek reggel Horvátországba induló csapathoz?
Vajmi kevéskének tűnt az idő a gondolkodáshoz és a készülődéshez is - pláne ha az ember gluténérzékeny és már sajnos nem a csomagolt ruhák száma és színe okozza a legnagyobb fejtörést.
Kerek egy esténk, éjszakánk volt arra, hogy egy hetes nyaralásra felkészüljünk. Belevágtunk, mert az egy hét tengerpart valahogy felülkerekedett az egy kegyetlenül stresszes és rohanós estén.
Anyával nekiálltunk... Megterveztük, hogy mi az amit ott könnyedén el tudunk készíteni. Végül a spagetti, Uncle Ben's édes-savanyú, cukorborsófőzelék és fűszeres csirkemell (rizzsel) mellett tettünk le a voksunkat. Kezdődhetett a bevásárlás.
Elrohantunk az Aldiba, vettünk egy jó adag előre csomagolt gluténmentes pékárut - ebből minden napra tudtam szendvicset készíteni, ha kirándulni mentünk. Reggelire elvittem egy zacskó gluténmentes zabpelyhet és zabkását készítettem.
Itthon még Anya elkészített egy nagyobb adag spagetti szószt, ezt vittük magunkkal, ott pedig már könnyű volt kifőzni hozzá a gluténmentes tésztát. Az Uncle Ben'shez vittem a lesütött csirkemellkockákat, ott csak annyi volt a feladat, hogy rizst főzzünk mellé, illetve összefőzzük a szószt a már kész csirkemellel. Cukorborsó főzelékhez egy üvegnyi cukorborsóval készültünk (+Mantler liszt, só, fűszerek), valamint a fűszeres csirkét Anya szintén előre kisütötte, ott már csak rizst kellett főzni. Ezeket mind hűtőtáskában vittük magunkkal, ott hűtőbe tettük és tökéletesen helyt álltak. (Fakanalat, tésztaszűrőt + minden hasonló kelléket itthonról vittünk)
Vittem magammal előre csomagolt gluténmentes felvágottakat, paprikát, vajkrémet, így a kirándulásokra könnyedén tudtam szendvicsekkel készülni. Amit még vásároltam előre: gluténmentes müzliszelet, valamilyen csoki, puffasztott rizs, abonett. Amikor tengerpartra mentünk, akkor a müzliszelet és a puffasztott rizs került a táskámba, illetve egy banán mindig volt benne - ezt általában mindig előtte egy nappal vettem meg.
Nórinál (Keresztanya) mindig volt barack, szőlő, vagy valamilyen gyümölcs, így abból is tudtam csemegézni. Alapvetően szerintem teljesen jól megoldottuk a dolgot és ebben óriási nagy szerepe volt annak, hogy egy nagyon figyelmes és imádnivaló csapattal utaztam. Kérés nélkül maguktól figyeltek oda mindenre, és rendületlenül olvasták az összetevőket mindenen, amit vásároltak ♥ Mindenkinek ilyen nyaralótársakat kívánok :)
Na és amit sokat kérdeztetek: milyen a gluténmentes választék? Ha egy szóval szeretném jellemezni, akkor elsőre így kapásból azt mondanám, hogy siralmas. Annyira, de annyira rákészültem, hogy mennyi minden lesz, és majd jól megpakolva érkezem haza... hát, a reményeim köszönőviszonyban nem voltak a valósággal. Ismertek, minden apróságnak úgy tudok örülni, mint majom a farkának... így volt ez akkor is, mikor például megláttam, hogy a Pom-Bär kinn gluténmentes. De mikor a boltokat járva egyetlen egy terméket sem találsz, amin rajta lenne a gluténmentes jel, az egy kicsit lehangoló, na. :D A csokis pufirizs, aminek feltöltöttem a fotóját, több boltban megtalálható volt, de körülbelül ez volt az egyetlen. Diabetikus termékekben nem volt hiány, még a legapróbb üzletekben is volt választék, de valahogy olyan érzésem volt, mintha a boltok arra törekednének, hogy gluténmentes termékeket még csak nyomokban se tartalmazzanak. (Nyilván nem így van, de mikor 26-szor jársz végig 26 boltot és mindegyikben találsz 26 diétás terméket, de egyik sem gluténmentes, az azért kicsit többnek tűnik, mint egyszerű véletlennek.) És az sem könnyíti meg a vásárlást, hogy majdnem mindenen csak horvátul, szlovénul vannak rajta az összetevők, az pedig nekünk sajnos nem mondott sokat. (Angolul azért jó lett volna... vagy németül)
Valahol olvastam, hogy a Konzum áruházakban óriási a gluténmentes választék. Három, HÁROM Konzum áruházban voltunk (kisebben, nagyobban) és oké, hogy voltak gluténmentes termékek, de csak Schär cuccok és elég drágán - ezeket itthon is lehet kapni. Persze, jó, hogy van, de azt nem mondanám, hogy nagy választék volt. Azt hittem, Magyarország van lemaradva ezen a téren, de ha összehasonlítom a balatonboglári mini-Tesco gluténmentes kínálatát a legnagyobb Konzum (amiben jártunk) gluténmentes kínálatával, Balatonboglár a nyertes. Ez azért fura.
Szóval nem tértem haza nagy, gluténmentes termékekkel telepakolt bőrönddel, de rengeteg élményt szereztünk ebben az egy hétben. 
Úgyhogy azt tanácsolom Nektek, hogy mindennel készüljetek előre, mert a csokis pufirizst sem lehet minden boltban kapni. :)

sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás