Gluténmentes almás sütemény

Múltkor Pöcus büszkélkedett vele, milyen fincsi almás süteményt készített otthon. Rögtön érdekelni kezdett a dolog, egyrészt mert szeretek büszke lenni a kis barátnőmre, másrészt pedig imádom az almát, és mivel egy tipikus őszi gyümölcsről beszélünk, én is kedvet kaptam egy jó kis almás sütihez.
A videóban megnézhetitek az eredeti elkészítési módot, de leírom, hogy én hogyan csináltam.
Alig fél bögrényi cukrot használtam (Nóra kicsit elszaladt azzal az egy bögre cukorral, mert így is elég édes... Pöcus erre előre felhívta a figyelmemet, hogy ő is kevesebbet használt és úgy is bőven jó volt), hozzáadtam egy zacskó vaníliás cukrot, majd 4 tojással felvertem. Öntöttem bele egy bögre Schär mix B-t (amibe már előre belekevertem egy zacskó sütőport), majd egy bögre rizslisztet. Robotgéppel alaposan elkevertem, majd hozzáadtam 10 dkg felolvasztott vajat és ezzel együtt is átdolgoztam a tésztát.
3 nagyobb almát megmostam, meghámoztam, majd apró kockákra vágtam, meglocsoltam kis citromlével, beszórtam fahéjjal és átforgattam őket, aztán mehettek is a tésztába. Egy fakanállal még összekevertem, hogy az almadarabkák egyenlően "terüljenek szét" a tésztában, majd sütőpapírral bélelt tortaformába tettem és 175 fokos sütőben kb. 35-40 percig sütöttem.


Anya felhívta a figyelmem az isteni illatokra, amiket sajnos még mindig nem érzek... :D Bár alma és fahéj... a legjobb kombó!
Mindenkit lenyűgöztem vele, még a család legkritikusabb tagja, a Nagypapám is elismert... ennél több nem is kell. :)
sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás