Gluténmentes halloween-i desszert - Halloween-i ötletek

Tulajdonképpen egy temetőt alkottam meg, szintén egy Pinterest-es kép alapján - de mégsem adhattam azt címnek, hogy gluténmentes temető, az olyan bizarr lett volna. Az elkészítés borzasztó egyszerű, semmi ördöngösség nincs benne, mégis látványos és nagyon ötletes.
Egyrészt készítünk valamilyen kakaós kevert süteményt, nekem a linkelt süti tésztája nagyon ízlett, úgyhogy ebből készítettem el. Nem baj, ha csúnya, egyenetlen, mindegy, milyen formába sütjük ki, a végén úgyis összetörjük, hiszen ez lesz a föld.
Másrészről pedig elkészítjük a sírkövet, amihez bármilyen keksz recept használható, csinálhatjuk sima linzerből, diós linzertésztából, vagy a tél közeledtével már mézeskalács tésztából is.
Nekem volt egy téglalap alakú formám, azzal formáztam meg a sírköveket, majd fogtam egy kisebb kör alakú szaggatót és a két felső sarkát lecsippentettem, hogy dizájnosabb legyen. Persze bármilyen forma elképzelhető és létrehozható. 
175 fokos sütőben kb. 8 percig sütöttem a kekszeket, majd elkészítettem a cukormázat egy felvert tojásfehérjéből és 14 dkg porcukorból. 
Zacskóba tettem, az egyik sarkát levágtam, elkészítettem a szellemalakokat, majd a maradék cukormázat kakaóporral megszíneztem és jöhetett a szem-száj és a felirat.
Pohárba, kisebb mélytányérba bele lehet törni a kakaós tésztát - ez lesz a föld. Én kis baracklekvárral rétegeztem, hogy ne legyen olyan száraz: egy adag "tésztamorzsalék", egy kis lekvár, egy adag "tésztamorzsalék", egy kis lekvár. Viszont legfelülre mindenképpen tészta kerüljön, és arra vigyázzunk, hogy ne nagyon lógjon ki a lekvár sehol. Aztán beleállíthatjuk a sírköveket - de kizárólag csak akkor, ha már rászáradt a máz, különben elkenődik. 
Ha van gumicukor kukacunk, vagy hasonló undi kiegészítő, nyugodtan lehet vele a "földet" díszíteni. Én gyertyát gyújtottam nekik.


sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás