Gluténmentes kakaós fonott kifli

Azon méláztam a napokban, hogy mi lenne a legtökéletesebb szülinapi reggeli. A beugró kulcsszavak: kakaós, csokis, kifli, croissant, édes, puha... Ezekből kellett kifundálni valamit. Elkezdtem keresgélni a neten és Gabriella oldalán bele is futottam a megoldásba. Így lett a gluténmentes kakaós fonott kifli méltó szülinapos reggeli. :)
Gabriella receptjének csupán a felét készítettem el, a következőképpen alakult:
1,5 dl langyos, cukros laktózmentes tejben felfuttattam 12 g Budafoki élesztőt. Miután felfutott 150 g Nutri Free mix per pane, 150 g Schär mix B és 1 ek. kristálycukor keverékébe löttyintettem. (A sót a Nutri miatt kihagytam, az megadta neki a kis sósságot) Hozzáütöttem egy tojást, majd robotgép dagasztófejével nagyon alaposan eldolgoztam. Megolvasztottam 5 dkg vajat, ráöntöttem a tésztára és tovább dagasztottam. (Egyszerűen imádom, mikor a vaj miatt olyan gyönyörűen elválik a tészta az edény falától.) 
Letakartam és kb. 40 percig kelesztettem. 
Közben megcsináltam a tölteléket: 30 g vaj, 3 ek. cukor és 3 kk. holland kakaópor összekutyulásával.
A megkelt tésztát 6 gombócra osztottam, majd egyesével hosszúkás alakokra formáltam. (Gabriella blogján nagyon jól illusztrálva van ez a menet, úgyhogy onnan biztos érthető lesz. :))
Szemmel megfeleztem a tésztát, majd az alsó felét három részre vágtam és befontam. (Gabriella segít) A tetejébe raktam egy kicsit a töltelékből, majd feltekertem úgy, hogy a fonat vége a kifli alá kerüljön.
Megkentem őket tojással, és 175 fokos sütőben 20-25 percig sütöttem őket. Illat, állag, íz, mennyei. ♥


sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

2 hozzászólás

  1. Szia Dóri!
    De aranyos vagy, köszönöm. Örülök, hogy megtetszett neked ez a kifli, és ilyen jól át tudod alakítani a recepteket.
    Ajánlottam a blogodat egy kedves olvasómnak, akinek néhány hete gluténmentesen kell étkeznie.
    Szép napot kívánok!
    Gabriella

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Gabriella!
      Nagyon köszönöm a hozzászólást és az ajánlást is! :) Imádom a blogodat, már több finomságot is elkészítettem és mindig lesem az újabbakat, annyira, de annyira jól néznek ki és olyan ízlésesek a fotók is, hogy egyszerűen nem lehet ellenállni. :)
      Én is szép napot kívánok és még egyszer köszönöm! :)
      Dóri

      Törlés