Gluténmentes káposztás pogácsa


A közelmúltban találkoztam vele egy rendezvényen, és az illata napokig, kiűzhetetlenül az orromba telepedett. A gluténérzékenység velejárója, hogy általában csak az illatát őrizhetjük meg, az íz sajnos csak képzelet és fantázia kérdése.
Hétvégén muszáj volt elkészítenem... épp kapóra jött, hiszen a Töklámpás Fesztiválon hasonló finomságokat árultak, de így enyém volt a legfinomabb. :)

A káposzta részével nekem szerencsére mázlim volt, mert Anya elkészítette, így azzal nem kellett bajlódnom. Egy közepes káposzta felét lereszelte, majd egy serpenyőben 2-3 evőkanál kacsazsírban "megkaramellizált" egy kis cukrot. Utána hozzáadta a lereszelt káposztát is, átforgatta és csak ekkor sózta meg - ha előre besózta volna, akkor levet ereszt. Addig sütötte a serpenyőben, amíg szépen megpirult - közben figyeljük, kevergessük. Ja, és Anya üzeni, hogy ne fedjétek le. :)
Innen jöttem én: 2 dl laktózmentes tejben felfuttattam 12 g Budafoki élesztőt. Mikor felfutott, 150 g Schär mix B és 150 g Nutri Free mix per pane keverékébe öntöttem, majd robotgép dagasztófejével elkezdtem összedolgozni. Hozzáadtam egy kk. sót, egy tojást, 3 dkg Liga margarint, majd még egy jó darabig dagasztottam tovább a robotgéppel. 

Körülbelül 20 percig hagytam kelni, majd kinyújtottam, megkentem egy adag káposztával, felhajtottam mindegyik oldaláról, megfordítottam, letakartam, majd hagytam megint kelni egy 10-15 percet. Megint kinyújtottam, megkentem káposztával, felhajtottam mindegyik oldalát, lefordítottam, letakartam, majd megint hagytam kicsit kelni.
Utána kinyújtottam - kb. 1,5 cm vastagságúra - és kiszaggattam. Bálint megkente a tetejüket tojással, majd 175 fokos sütőben kb. 25 percig sütöttük őket. Igazi csapatmunka volt. :)

És te jó ég, hogy milyen finom lett. Külsőre sajnos nem az igazi, mert siettem, az éhség csatát nyert az esztétikával szemben. 
Mindenkit levettem a lábáról... :)



Készítsétek el Ti is, mert nagyon finom!! :)
sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás