Gluténmentes pizzás tökfejek - Halloween-i ötlet

Amint láthatjátok, kreativitásom határtalan. :D Ezer meg ezer halloween-nal kapcsolatos inspirációs képet néztem meg, de természetesen azt készítettem el elsőként, ami éppen az agyamból kipattant. Így keltek életre a pizzás tökfejek. Szerintem nagyon aranyosak, hangulatosak, és nem utolsó sorban isteni puhák és finomak... :)
2 dl langyos vízben felfuttattam 15 g élesztőt. 125 g Schär mix B-t, 125 g Nutri Free mix per pane lisztet, egy kis sót és egy evőkanál burgonyapelyhet összekevertem, majd beleöntöttem az élesztős vizet. Robotgép dagasztófejével elkezdtem összedolgozni, majd hozzáadtam 2 ek. olívaolajat és tovább dagasztottam. Fél órát hagytam kelni, majd rizsliszttel - vékonyan - megszórt deszkán kinyújtottam a tésztát. 
Készítettem egy tök alakú sablont és egy éles kés és a sablon segítségével tök alakokat vágtam. Az elkészült tökökből a szebbeknek apró hold alakú sütiformával szemeket és szájat vágtam, majd a kés életlen felével becsíkoztam. (A megmaradt tésztát ismét kinyújtottam, és apró pizzás csigákat készítettem belőlük.)
Egy Mester pizzaszósz felét kikevertem, kis ketchuppal hígítottam, majd reszeltem bele egy kis trappista sajtot.
Az arc nélküli tökformákat alaposan megkentem ezzel a pizzás-sajtos krémmel - a szélére ne nagyon menjen -, majd felhelyeztem az arcokat, összenyomkodtam a széleket és zsírpapírral bélelt tepsibe sorakoztattam a tökfejeket. Megkentem tojással és 175 fokos sütőben kb. 25 percig sütöttem őket.


A tészta habkönnyű, puha még másnap is! Persze a friss utánozhatatlan... :)

sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás