Gluténmentes fahéjas keksz - Halloween-i ötletek

Szintén Pinteresten láttam egy inspiráló képet, és az alapján készítettem el ezeket a kis díszes kekszeket. Úgy gondoltam, hogy ebben az egyre téliesedő - van egyáltalán ilyen szó? -  időben belecsempészek egy kis őszies-télies ízt, ezért lett fahéjas keksz.
22 dkg Schär mix B-t, egy kiskanál sütőport, 6 dkg cukrot, egy csomag vaníliás cukrot, ízlés szerint fahéjat, 12 dkg margarint és egy tojást rugalmas tésztává gyúrtam. 
Nem kell megijedni, eleinte nem akar majd összeállni, de morzsolgatni kell és meg fogja adni magát. :)
Kinyújtottam, majd kerek formával köröket szaggattam belőlük. A kekszeket 175 fokos sütőben kb. 8-10 percig sütöttem. 
Felvertem egy tojásfehérjét, majd 14 dkg porcukrot hozzáadva robotgéppel még egy ideig dolgoztam rajta. Megkentem a körök felületét a cukros mázzal, majd a maradékot elfelezve, egyik részt kakaóporral, a másik részt pedig piros ételfestékkel színeztem meg. 
Uzsonnás zacskó egyik sarkába töltöttem, vékony lyukat vágtam rá, azzal rajzoltam meg a mintákat. A vékonnyal kicsit hazudtam, mert ezúttal nem sikerült olyan vékonyat vágnom, pedig a hajszálerek vékonyan sokkal csinosabban mutattak volna.


sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás