Gluténmentes churros

Ebben a nagy farsangi szezonban kipróbáltam már a hagyományos fánkot, az amerikai mázas fánkot, túrófánkot is, ám a churros még visszavolt. Néhány évvel ezelőtt már készítettem, ám nem mondom, hogy akkor valami jól sikerült... nagyon finom lett, de megszenvedtem, mire ki tudtam nyomni őket a habzsákból, annyira kemény lett a tészta.
Na, de ez a mai! Annyira finom és olyan könnyű. :) Bár ez meg a formáját veszítette el, de miután beleharaptam, megbocsátottam neki. (Az eredeti receptet a Nosalty-n találtam, azt alakítottam át)

Hozzávalók
  • 250 ml víz
  • 35 g cukor
  • 2 csipet só
  • 80 g Liga margarin
  • 150 g gluténmentes süteményliszt - Schär mix C
  • 2 nagy tojás
  • vanília aroma
A vizet, a cukrot, a sót és a margarint összeforraltam, majd miután felforrt, levettem a tűzről és hozzákevertem a lisztet. Mikor összeállt, állni hagytam, hogy kihűljön. Utána robotgéppel beledolgoztam a két tojást és a vanília aromát - egészen addig, amíg krémes nem lett az egész.
Habzsákba töltöttem és forró olajba kb. 10 cm-res kukacokat nyomtam belőle. Miután átsültek, papírtörlőre vettem ki őket, hogy lecsepegjen a felesleges olaj, majd még forrón fahéjas cukorba forgattam őket. Csokiba érdemes mártogatni, ez lehet akár tejszínnel felolvasztott csoki, másik recept szerint egy csokipuding, ám én a nemrég felfedezett, de nagyon jól bevált csokiszószomat vetettem be - Nesquick kakaóporra annyit forró tejet öntök, hogy krémes legyen... a legjobb!
Ebbe mártogatjuk a fahéjas cukorban megforgatott fánkikat és elmerülünk az ízek tengerében.



Share:

0 hozzászólás