Gluténmentes grillázs tekercs

Ez életem receptje. Nem túlzok. Annyira hihetetlenül finom, hogy eldobom az agyamat - bár jó kis szénhidrát-bomba, így azért ésszel kell fogyasztani. Mindenesetre a LEGJOBB!

Hozzávalók

  • 250 g Schär mix B
  • 4 g porélesztő
  • 10 g cukor
  • 3 g só
  • 1 csapott ek. útifűmaghéj
  • 1,6 dl meleg tej
  • 1 tojás
  • 2 ek. olaj
  • Diós töltelék
    • 110 g darált dió
    • 60+10 g cukor
    • fahéj
    • 40 g olvasztott margarin
  • Tetejére
    • tojás
    • 0,75 dl tej
    • 1 ek. cukor
 A tészta hozzávalóiból a szokásos módon összeállítottam a tésztát, majd 50 percig hagytam kelni. Rizslisztes deszkán átgyúrtam, majd vékonyra nyújtottam (téglalap alakúra). A töltelékhez elkevertem a darált diót, 60 g cukrot, fahéjat és az olvasztott vajat, majd eloszlattam a tészta felületén. A töltelék tetejére még szórtam 10 g kristálycukrot, elősegítvén a karamellizálódást.
A kakaós kifli módszerével vágtam fel és tekertem fel a tésztát (ITT van a kakaós kifli videója, ebben látni fogjátok, hogyan).
Tepsibe tettem őket, a tetejüket lekentem tojással, majd 175 fokos sütőbe tettem 18 percre.
A tejet felforraltam, felolvasztottam benne a cukrot, majd ezzel locsoltam meg a 18 perce már szaunázó kifliket. (Én a tetejére szórtam még egy kis kristálycukrot külön, mert valamiért tartottam tőle, hogy a tejes verzió nem karamellizálódik és nem fog jól roppanni, de szerencsére tévedtem, tökéletes lett, roppanós volt az egész felülete ♥ szóval nem kell rá plusz kristálycukrot szórni :D )
Miután megkapták a forró cukros-tejes fürdőt, visszamentek további 4-6 percre a sütőbe.
Isteni finomak lettek ♥
 





Share:

1 hozzászólás

  1. Szia!
    Esetleg valamilyen Mester liszttel is működhet a recept?

    VálaszTörlés