Rizslisztes palacsinta // Pancakes with rice flour

SCROLL DOWN FOR ENGLISH!

Habár a rizsliszt a legolcsóbb gluténmentes alaplisztek közé tartozik, hihetetlenül kényes. Mivel elég száraz, nagyon törős, néha még fújtós is a belőle készült étel. Viszont igyekszem kiismerni és megtalálni a módját annak, hogy egyes ételek elkészítéséhez hogyan használható, hiszen tudom, hogy sokan nem tudják megengedni maguknak a drága lisztkeverékeket.
A végeredmény finom lesz, de nem lesz olyan puha, mint mondjuk ha egy kis süteménylisztet hozzákevernénk - szóval ha van otthon plusz sütiliszted, akkor a rizsliszt valamennyi részét váltsd ki azzal. Ha nincs, akkor rizslisztből is teljesen jó lesz, én csak azzal készítettem, nem sajnáltam belőle a tölteléket, sőt, még egy kis csokiöntettel is felturbóztam, így nem tűnt fel a különbség. :)

Hozzávalók
  • 2 nagy tojás
  • 200 g rizsliszt
  • 1 csipet só
  • 1 tk. cukor (elhagyható)
  • 150 ml tej
  • 225 ml víz
A tojásokat kikevertem a cukorral, sóval, hozzáadtam a lisztet, majd a tejjel és vízzel csomómentesre kevertem. A serpenyőt felforrosítottam, ecset segítségével vékonyan kikentem olajjal, majd eloszlattam benne egy adag tésztát. Hogy fordítsuk meg, hogy ne törjenek?
Süssük közepes lángon, hogy ne piruljon meg nagyon hamar az alsó oldala. Meg kell várni, míg teljesen átsül az alsó oldal, néha meg lehet picit piszkálni, hogy "elengedje". Lapát (így hívják?) segítségével középen óvatosan alányúlunk, majd egy hirtelen mozdulattal átfordítjuk. Ha szépen átsült az alsó fele és sehol nem tapad le, miközben fel szeretnénk emelni, akkor nem fog törni a tészta.
Ebből az adagból nekem 9 db palacsinta lett.




I have always had bad experiences with rice flour - we can talk about raised dough, cookie or pancake, the results were always dry and fell apart. However, I like challenges, so I didn't give up and now here is a perfect pancake recipe with rice flour. :)

Ingredients:
  • 2 large eggs
  • 200 g rice flour
  • a pinch of salt
  • 1 tsp. sugar
  • 150 ml milk
  • 225 ml water
Mix all the ingredients together, heat a frying pan and oil it. Pour ladleful of the mixture and blow it away in the pan. When the lower side is cooked you can turn it, but be careful - it is not easy to work with anything made with rice flour - and wait until the other side is cooked enough.
You can fill it with your favourites, I love jams, cocoa powder, Nutella, cinnamon with powdered sugar and so on...
So yummy! :)

Share:

3 hozzászólás

  1. Többször próbálkoztam már kisebb-nagyobb sikerrel palacsintát készíteni különböző lisztekből. Azonban ez a rizslisztes variáció a nyerő. Most már mindig ezt a receptet fogom elkészíteni. És nekem is 9 db lett belőle. Köszönöm!!!!

    VálaszTörlés
  2. Életem első(gluténmentes étele) gluténmentes palacsintája, nagyon finom lett. Ha duplázni szeretném az adagot, mindent Pl. A tojásokat is duplázni kell?

    VálaszTörlés
  3. Szia! a tejet lehet rizstejjel helyettesíteni?

    VálaszTörlés