Gluténmentes gesztenyetorta

Ez volt az én kívánságom. Csak azt nem tudtam egy jó darabig, hogyan díszítsem fel. Tükrözzön engem is, meg azt, hogy diplomáztam, de azért legyen köze ahhoz is, amit csinálni szeretnék. Médiatorta lett. Szűkös készletből így néz ki egy médiatorta. :D
Anya csinálta a piskótát meg a krémet is, összeállította, majd átpasszolta nekem, hogy díszítsem.
Sütött egy 6 tojásos piskótát, meg egy háromtojásosat. Míg sültek és hűltek, elkészítette a főzött gesztenyekrémet.
2 tojást, 20 dkg cukrot, 1 csomag vaníliás cukrot, kb. 4 kanál gesztenyemasszát, 4 dl tejet és 4 ek. Mantler lisztet sűrűre főzünk, majd hagyjuk kihűlni. Ha már kihűlt, 40 dkg gesztenyemasszát és 35 dkg Liga margarint keverünk bele. Kis rummal/rumaromával ízesítjük, ha valakinek nem elég édes, még édesítheti. 

Ekkorra már kihűltek a piskóták, mindegyiket három felé vágta, megtöltötte, majd kívülről is bevonta.
És itt jöttem én. Készítettem egy fondantbevonatot, most pillecukrosat. 

Bevontam a torták oldalát darált dióval, majd a kinyújtott fondantból igyekeztem akkora köröket vágni, amekkora a két torta teteje. Rátettem, majd Kriszta segített kis golyókat gyúrni (szintén a fondantból), amiket aztán tiszta holland kakaóporba forgattunk, hogy még sötétebb legyen. 
A felső kis torta szélét még a maradék gesztenyekrémmel díszítettem, és fondantból megalkottam az újságot, rádiót és tévét, ami a médiaszakot képviseli.
Nagyon finom volt. :)



sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás