Tökéletes gluténmentes pizza

A legfinomabb. A legfinomabb pizza, amit valaha ettem, beleértve a "gluténéletemet" is. Kriszta szerint ez a második legfinomabb pizza, amit evett, az elsőt 3 hete ette Rómában. Ahhoz képest nem rossz, nem vagyok se szakács, se szakértő, se profi, csak egy kis mezei gluténérzékeny.
Egy kis adag receptjét írom le, ebből egy (kb.) 24 cm átmérőjű pizza lesz. Én a tortaformám aljában szoktam sütni.
1 dl meleg vízbe teszek egy kis cukrot és felfuttatok benne 12 g élesztőt. Kimérek 125 g Schär mix B-t (néha keverem Barbara kenyér és kelttel, sőt előfordul, hogy egy kis rizslisztet is teszek bele), belekeverek egy mokkáskanál sót és egy kiskanál burgonyapelyhet. 
Ha felfutott az élesztő, beleöntöm a lisztes tálba és a robotgép dagasztófejével alaposan eldolgozom. Hozzáadok egy ek. olajat, majd még egy kicsit dagasztom.
Fél órát hagyom kelni - gyönyörűen megkel.
Mester pizzaszószt szoktam a tetejére tenni - egy kis + oregánóval megspékelve -, csirkemellsonkát, csemegekukoricát és végül reszelt trappista sajtot.
Miután jól megpakoltam, 175 fokon sütöm kb. 25 percig - de közben meg-meglesem, hogy mennyire pirul a sajti.
Egy ilyen pizzával bárkit leveszek a lábáról. :$ Lehet, hogy egy olasz séf veszett el bennem. Egy gluténérzékeny olasz séf.

Buon appetito:
Francescasign photo sign_zpsd9768155.pngCosta

Share:

5 hozzászólás

  1. Kipróbáltam, csak én dupla adaggal és Schär mix it!-tel, nagyon finom lett ^^ köszi a receptet

    VálaszTörlés
  2. Smart Miller-ből is nagyon jó lett a recepted alapján! Köszönöm!

    VálaszTörlés
  3. Glutenixből is ugyan ennyi kellhet bele? (nem vagyok jártas, a gluténérzékeny barátomat próbálom elkényeztetni)

    VálaszTörlés