Gluténmentes Raffaello

Szerintem nem kell túlragoznom azt a tényt, hogy imádtam a Raffaello-t. És le merném fogadni, hogy ezzel nem voltam egyedül... ennyire brutál jól eltalálni egy édességet nem kis dolog. 
Aztán diagnózis, és egy könnyes búcsú. Nem mondom, hogy intenzív románc volt, ritkán találkoztunk, de akkor mindig felhőtlenül boldog voltam. Általában születésnapomon, névnapomon, különböző alkalmakkor randiztunk, de több, mint 2 éve nem láttuk egymást...
Már nem tép fel sebeket az, ha rá gondolok, ezért megtettem az első lépést afelé, hogy pótolni tudjam azt az űrt, amit maga után hagyott. 

Az eredeti receptet itt találtam meg, ezt gluténmentesítettem.
6 dl tejet - legközelebb csak 5-öt fogok, 2 dl habtejszínt, 10 dkg cukrot - kis vaníliás cukrot és 10 dkg kókuszreszeléket összefőztem. Kb. 1 evőkanálnyi vajon megpirítottam 10 dkg rizsdarát, majd ezt is a tejes löttyhöz adtam és addig főztem, míg jó sűrű nem lett, míg el nem vált az edényem falától. Jó kis karizom gyakorlat volt.
Hagytam kihűlni, majd gombócokat formáltam - közepébe lehet mandulát tenni, én ezt kihagytam, mert nem volt mandulám - és kókuszreszelékbe forgattam.

Megjegyzés: a gombóc formálással nekem meggyűlt a bajom. Valamiért az ilyen tejes dolgokat egyszerűen nem tudom összepasszítani. Miután kihűlt, még pihent fél órát a mélyhűtőben és kellett még egy kis kókuszreszeléket hozzákevernem, hogy gyúrható legyen. Ezért készítem legközelebb kevesebb tejjel. De ízre egyszerűen tökély!

Mától megint randizunk... :) Édesebb, mint valaha.


sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás