Fondant házilag

A sütemények, különböző finomságok díszítésénél nagyon jó szolgálatot tesz a fondant. Nem csupán a torták bevonásához lehet tökéletesen használni, hanem különböző kis díszítőelemeket lehet csinálni belőle. Én most erre törekedtem, kis szíveket, virágokat formáztam, ezeket kiszárítottam és így el tudom tenni dobozba... majd előveszem, ha szükségem lesz valami szép díszítésre. :)

Egy YouTube-os videót hívtam segítségül, az ebben látható adagot elnegyedeltem, mert egyrészt csak próbaverzió készült, másrészt pedig olyan sok kis díszt nem akartam egyszerre legyártani. Fontos, hogy nagyon finom porcukrot használjunk, és most nem az ízére gondolok. Érdemes saját magunk ledarálni a kristálycukrot és a lehető legfinomabb port megalkotni belőle.
Leírom az 1 kg porcukorból készülő arányokat:

1 kg porcukrot két tálba elosztunk, majd egy fém edényben alaposan kikeverünk 1 ek. zselatinport és 6 ek. vizet. Miután kikevertük, vízgőz felett "folyósítjuk", majd 1 ek. kókuszzsírt és 2 ek mézet is keverünk bele. Egészen addig kevergetjük vízgőz felett, míg a kókuszzsír is teljesen elolvad. Az egyik tál porcukor közepében egy kis gödröt készítünk, majd ide öntjük a vízgőz felett kevergetett löttyöt. Először kanállal kevergetjük - ilyenkor mehet bele ételszínezék és egy kis mandulaaroma is-, majd folyamatosan adagoljuk hozzá a másik tálba előkészített porcukrot. Ha már kezd összeállni, gyúrhatjuk kézzel is. Nekem közel sem kellett az a mennyiség, amit először kimértem, de azt hiszem arányaiban egy kicsit több zselatint használtam. Mikor már összeállt, de még kicsit ragad, akkor fóliába csomagoljuk, és hagyjuk pihenni. Nem muszáj hűtőbe tenni. Használat előtt egy kis kókuszzsírral átgyúrjuk, majd amikor már gyurma állagú, lehet vele dolgozni. 
Nekem eddig ez a fondant sikerült a legjobban, állagra is, ízre is. :) Teljesen jól tudtam vele dolgozni, legközelebb is tuti ezt használom! (Ezért is örökítem meg a blogon is, na meg hát azért, hogy tuti tippet adjak Nektek!) :)


sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás