Hogyan lábaljunk ki a betegségekből?

Ismét beteg vagyok, pedig az elmúlt 4 évben talán összesen kétszer voltam megfázva. Azt hiszem, ha lelkileg legyengül az ember, az bizony az egészségén is megmutatkozik. Na, de most nem a rossz dolgokról szeretnék írni, hanem arról, hogy nekem mi segít a gyógyulásban. Először is, mikor már érzem, hogy valami nincs rendben, akkor elkezdem szedni a 500 mg-os C vitamint, amit egyébként minden nap szednék, csak általában kimegy a fejemből. Igyekszem sok folyadékot inni, abból is főként teát sok citrommal és mézzel - a  citrom is a vitaminok miatt jó, a méz pedig nagyon jó fertőtlenítő. Köhögésre nekem tökéletes szolgálatot tett a hársfatea, amire egyébként allergiás vagyok - mármint a hársfára -, de ilyen formában szerencsére nem okozott panaszt. Szintén jó köhögésre a fekete retek-méz kombó: a fekete retket kettévágjuk, a belsejét kivájjuk és megtöltjük mézzel. Így hagyjuk állni pár óráig, majd a mézet kiskanállal kieszegetjük belőle. Elég kegyetlen íze van, de ehető és az egészségért mindent.
Na aztán, amikor eljön az este, iszom egy jó meleg Neocitrant, majd jól betakarózva elalszom, és az éjszaka közepén arra kelek, hogy igen erős mértékben kiizzadtam. Egy átlagos hétköznappal ellentétben ezúttal ez is volt a cél. 
Napközben többször szopogatok el valamilyen torokfertőtlenítő tablettát, mert a fertőtlenítés meggátolja, vagy legalábbis csökkenti az esélyét annak, hogy a fertőzés lejjebb haladjon a tüdő felé. Emellett nedvesíti is a nyálkahártyát, ami ilyenkor nem hátrány, hiszen az orron nem igen kapunk levegőt és a torok sokszor kiszárad. (Részben ezért fontos az ivás is.) Mindig legyen kéznél pl. Halls cukorka, hogyha érezzük, hogy szárad a torkunk, kapjunk be egyet. (Vigyázat: a lime-os függőséget okoz, annyira finom!)
Ha lázam is van, akkor általában a gyomrom sem a legtökéletesebb, ilyenkor igyekszem könnyű ételeket fogyasztani, mert a szervezetem a láz és a betegség ellen dolgozik, legalább az emésztéssel ne legyen sok a munkája. Na és a legfontosabb: pihenek! Hetekig tart úgy a betegségem, ha nem fekszem ki... ősszel kerek 6 hétig betegeskedtem, mert az első héten nem pihentem, nem akartam hiányozni a suliból. Hát, utólag azt mondom: inkább egy hét hiányzás, mint 6 hét betegség.
Feküdjetek, jól takarózzatok be és időnként szellőztessetek, hogy a bacik csak távozzanak és inkább a friss levegőt szívjuk be, mint amit összetüsszögtünk és összeköhögtünk.
Ha Ti is éppen betegeskedtek, jobbulást kívánok!
sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás