Gluténmentes kokárda

Már tudjátok, hogy állok az ünnepekkel... ha egy nap különleges, akkor annak megadom a módját. Ezért már pénteken kitaláltam, hogy ma túrós kokárdákat fogok készíteni, úgyhogy a mai napomat egy órával korábban kezdtem az átlagosnál. 
Csináltam egy édes pitetésztát: 200 g Mester süteménylisztet elkevertem 1 ek. cirokliszttel (kedvencem lett), fél ek. sóval, 2 ek. cukorral, elmorzsoltam 10 dkg Liga margarinnal, majd hozzáadtam 1 tojást és 1,5 ek. tejfölt. Összegyúrtam, egy kis maroknyi tésztát kivettem belőle, a kisebb részt zöld ételfestékkel, míg a nagyobb adagot pirossal festettem be.
Vékonyra nyújtottam a piros tésztát, majd körlapokat szaggattam belőle és margarinnal kikent, rizsliszttel kiszórt minimuffinforma mélyedéseibe egyengettem. A zöld tésztát is kinyújtottam, abból apró kis köröket szaggattam - a kokárda közepéhez.
Közben megcsináltam a tölteléket. 25 dkg túrót, 1 tojás sárgáját, 2 ek. porcukrot, egy kevés vaníliaaromát és 1,5 ek. rizsdarát alaposan elkevertem, majd felvertem a tojás fehérjét és óvatosan azt is hozzáadtam. A piros tésztával kibélelt minimuffinok közepébe kb. 1 kiskanálnyi túrós tölteléket tettem, majd mindegyik tetejére rányomtam egy zöld kis körlapot.
175 fokos sütőben 20-25 percig sütöttem őket.
Nagyon elégedett vagyok magammal, annyira isteni finom lett, hogy ihaj! :)


sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás