Gluténmentes sajtos croissant házi leveles tésztából

A leveles tészták mindig is a gyengéim voltak, egyrészt mert nagyon finomak, másrészt pedig, mert nagyon hamar el lehet készülni egy isteni süteménnyel. Na, most ez utóbbi az, ami ebben az esetben sajnos már nem él. Habár lehet kapni gluténmentes leveles tésztát is fagyasztott állapotban, a környékünkön sajnos nincs olyan üzlet. Ezért tegnap nekiálltam és elkezdtem kísérletezgetni a gluténmentes leveles tésztával. Andi konyhájában találtam egy receptet, ez alapján készítettem el a sajátomat, csupán annyi különbséggel, hogy elsőre én negyed adagot készítettem és Schär Farina lisztet használtam. Meg kell mondanom, nem lett a legtökéletesebb leveles tészta, legközelebb kevesebb margarint fogok használni, ugyanis valahogy nem tudott elegyedni a tésztával és sütés közben jó része "kifolyt". Ennek ellenére egyébként nagyon finom lett, de ezt a problémát még meg kell oldanom ahhoz, hogy ne keltsen "zsíros hatást" a sütemény. A leveles tészta elkészítését nem írom le, hiszen a linken megtalálhatjátok. Én körülbelül 2-3 órát pihentettem a hűtőben, aztán álltam neki a croissant készítésnek. Kinyújtottam, hosszú háromszögeket vágtam belőlük, egy fél kiskanálnyi gluténmentes tömlős sajtot tettem a közepükbe, feltekertem, megkentem őket tojással, majd reszelt trappista sajtot szórtam a tetejükre. 175 fokos sütőben körülbelül 25 percig sütöttem őket.
Hát igen, a leveles tészta minőségén még van mit csiszolni, de azt hiszem, elsőre nem rossz próbálkozás. :)


 sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás