Gluténmentes ostoros kalács

Tegnap este nagyon megkívántam egy kis édes kelt tésztát. A csiga olyan snassznak tűnt, ezért nagy fába vágtam a fejszémet: elhatároztam, hogy elkészítem életem első ostoros kalácsát. Kicsit már talán a húsvétra hangolódok. 
Rita konyháján találtam egy receptet, ezt gluténmentesítettem, az én receptem a következőképpen alakult: 140 g Schär mix B-t, 140 g Nutri Free Mix per pane lisztet, 2 ek. ciroklisztet, 5 g Dr. Oetker szárított élesztőt, egy csipet sót és 1,5 ek. cukrot alaposan elkevertem, majd hozzáadtam 2 ek. olajat, egy tojást és 1,75 dl langyos tejet. Robotgép dagasztófejével eldolgoztam a tésztát, majd kb. 40 percig kelesztettem. 
A megkelt tésztát három egyenlő részre osztottam, majd egyesével nagyon vékonyra kinyújtottam őket, megkentem olvasztott vajjal a felületüket és gazdagon megszórtam holland kakaópor és cukor keverékével. Feltekertem - mint a csigát - és a 3 feltekert rudat összefontam. 
Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem, majd 60 fokos sütőben még 20 percig kelesztettem. Megkentem egy kis tejjel elkevert tojássárgájával és 175 fokos sütőben 25-30 percig sütöttem.
Nagyon finom lett! A cirokliszt az új legjobb barátom, valamiért azt érzem, hogy amiatt lett ennyire puha és omlós a tészta. Valami csoda, biztos, hogy nem utoljára készült el Kissék háza táján. :)


sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

1 hozzászólás