Gluténmentes sonkás-sajtos pite


Szombaton ketten voltunk otthon a Nagymamámmal. Előtte pénteken sütöttem meg a pogácsát, amitől teljesen odáig volt. Fel is tette szombaton a kérdést: ma készül-e valami. Mondtam, hogy egyelőre még nem terveztem semmit... kicsit láttam a szemében a csalódottságot, rögtön meg is kérdezte, hogy de még azért előfordulhat, ugye? 
Úgyhogy ez a gondolat elkezdett motoszkálni a fejemben. Na meg az is, hogy pitét még sohasem csináltam. Meg úgy ettem volna valami finomat, sósat. Meg volt otthon sonka is és ömlesztett sajt. Meg kaliforniai paprika is, ami olyan jó kis tavaszi hangulatot áraszt. És akkor ez a sok kis gondolat összeállt a fejemben: sajtos-sonkás pitét sütök tavaszi felhanggal (a tavaszi felhang lenne a kaliforniai paprika).

Begyúrtam egy jó kis pitetésztát 20 dkg Schär mix B-t elkevertem fél ek. sóval, kb. fél csomag sütőporral, hozzáadtam 10 dkg Liga margarint, egy tojást és kb. 2 ek. tejfölt. Alaposan átgyúrtam - ha még igényel, lehet belegyúrni egy kis + lisztet. Kinyújtottam, majd egy vajjal kikent, liszttel kiszórt kör alakú szilikonformát kibéleltem vele, megszurkáltam villával és kb. 5 percig 175 fokos sütőben elősütöttem. A töltelék teljesen random módon készült, kb 80 g gluténmentes ömlesztett sajtot elkevertem egy kis tejföllel - kb. 2 evőkanállal -, egy tojással, majd beletettem az apróra vágott sonkát és kaliforniai paprikát. Kis mustárral, sóval, borssal ízesítettem. A már picit elősütött tészta tetejére kanalaztam és a maradék tésztából pite-tetőt készítettem rá.
175 fokos sütőben sütöttem addig, míg nem láttam, hogy a töltelék átsült és picit megpirult.


Volt ám öröm, nagyon ízlett a Nagymamámnak és a többieknek is, miután egy napos pakolás után hazaértek este 11 felé... :)
sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás