Gluténmentes perec (sós, sajtos)


Aki régebb óta követ, tudja jól, hogy Perec-Matyi vagyok. A kedvencem az a perec volt, amit az állatkertben lehet kapni Pesten. Hát annál finomabb nincs is! Ezt próbáltam most elkészíteni gluténmentes verzióban. A belseje nagyon puha lett, kívül szép fényes... :)
Az alapreceptet az interneten találtam és sajnos voltam annyira figyelmetlen, hogy nem mentettem el a weblap címét, csupán kiírtam a receptet. Ha valaki ráismerne a receptjére, akkor kérem, szóljon és pótolni fogom a hiányosságot! Köszönöm. :) A lényeg, hogy az interneten talált receptet gluténmentesítettem és picit átformáltam, már amennyire azt a gluténmentes lisztek megkívánják - úgyhogy lehet, hogy az eredeti recept szerzője rá sem ismerne... na mindegy.

180 g Nutri Free mix per pane lisztet, 180 g Schär mix B-t, 30 g ciroklisztet alaposan elkevertem 4 g Dr. Oetker szárított élesztővel, 1 kk. sóval és 1 kk. cukorral. Hozzáadtam 1,5 dl tejet, 1 tojást, majd robotgép dagasztófejével elkezdtem összedolgozni. Mikor már jól eldolgoztam, hozzáöntöttem 5 dkg olvasztott Liga margarint és azt is beledagasztottam. Körülbelül 40 percig kelesztettem, majd 6 gombócot alkottam belőle és mind a 6-ot perec alakúra formáztam. Így is kelesztettem még kb. 20 percig 60 fokos sütőben. 
Majd megkentem egy kis tejes tojássárgájával, és 3 perecre reszelt sajtot tettem. Mentek a 175 fokos sütőbe kb. 12 percre.
A 12 perc alatt elkészítettem a sóhabot (na jó, nem a 12 perc alatt, hanem a 12 perc valamely 1 perce alatt), 1 ek. sót, 2 ek. rizslisztet és 4 ek. vizet alaposan összekevertem. A már ezerszer említett 12 perc után kivettem őket, a simákat meglöttyintettem a sóhabbal és újabb 10-12 percre visszatettem a sütőbe.
Isteni finomak lettek! :)


sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás