Gluténmentes gofritorony vaníliaöntettel és erdeigyümölcsös szósszal

A pizsipartink másnapján igen menő reggelivel indítottuk a napot... megmondom őszintén, simán el tudnám képzelni az összes reggelt gofritoronnyal, de sajnos nem minden nap engedheti meg az ember magának az ilyen hosszan tartó ébredezést... :D 
Először is elkészítettük a "szószokat", hogy legyen idejük picikét hűlni.
1 bögrényi erdei gyümölcs mixet egy lábosba tettem, aláöntöttem 0,5 dl vizet, majd mikor elkezdett forrni, icipicit sűrítettem rajta 0,5 dl vízben kikevert 1 ek. vaníliapudinggal (+1 ek. cukorral).
A vaníliapuding nagyrészét (amiből az előbb kikaptam az egy ek-nyit) kb. 4 dl tejjel és 2 ek. cukorral megfőztem, majd szintén félretettem picikét hűlni.

Hozzávalók a gofrihoz
  • 2 tojás
  • 3 ek. cukor
  • egy csipet só
  • 160 g Schär mix it
  • 1 tk. sütőpor
  • 1,5 dl tej
  • 3-4 ek. olaj
A tojásokat habosra kevertem a cukorral, majd hozzáadtam a sót, a sütőporral elkevert lisztet, a tejet és csomómentesre kevertem. Végül hozzáadtam az olajat - ez azért is jó, mert akkor nem kell olajjal kenegetni a gofrisütőt.
Kisütöttem a gofrikat, ebből 5 "virág lett".
Tornyot alkottunk belőlük, majd nyakon öntöttük a híg vaníliapudinggal és a gyümölcsös szósszal. :)
Fincsi volt. 

Share:

0 hozzászólás