Gluténmentes túrós pogácsa

Imádom a túrós dolgokat, gyakorlatilag teljesen mindegy, milyen formában tűnik fel a túró egy receptben. A túrós pogácsa esetében például aligha érezhető ki a túró íze, viszont annyira fantasztikus állagot ad a poginak, hogy elképesztően jó. Amiben van túró, az már rossz nem lehet. :)
Tegnap este feltűnt, hogy van egy csomag túró a hűtőben - és még senki nem csapott le rá, hát gyorsan megtettem én. Utólag kiderült, hogy Anya a múlt héten elkészített túrós tejpitét szerette volna megsütni, mert annyira ízlett neki, hogy újabb adagra vágyott - bocsi Anya! Amúgy neki is nagyon ízlett a pogácsa, úgyhogy azért annyira nem is bánta a dolgot. :)
További előnye amellett, hogy nagyon finom, 4 összetevő kell bele, valamint gyorsan el is készül. Ennél több nem is kell. :)

Hozzávalók
  • 250 g túró
  • 250 g rizsliszt
  • 250 g vaj/margarin
  • 1-2 tk. só
A hozzávalókat szépen összegyúrjuk - attól függően, hogy krémesebb, vagy "rögösebb" túrónk van-e, változhat a tészta állaga, menet közben nyugodtan tehetünk még hozzá akár rizslisztet, akár zsiradékot, kis tejfölt, ha morzsálódós lenne -, majd rizsliszttel szórt nyújtólapon olyan vastagra nyújtjuk, amennyire vastagra szeretnénk a pogácsát - ez nem fog nőni, mivel ugye sütőport nem tettünk bele. 
Kiszaggatjuk, sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük, a tetejét én megkentem tojással, hogy szép legyen, de ez elhagyható lépés, és akkor tojásmentes is a recept. :)
175 fokos sütőben kb. 25 perc alatt készre sütjük és utána már csak annyi a dolgunk, hogy vígan és gondtalanul elmerüljünk az ízek tengerében. 





sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

1 hozzászólás

  1. Nekem a rizsliszt nem jön be, rettenetesen száraz dolgok lesznek belőle 🫤ezért egy ideje már nem használom. Először készítettem pogácsát, vaj és zsír keverék,Miklós féle gm lisztből készült, és mivel tudom hogy az ilyen dolgok nagyon szárazak tudnak lenni, meg féltem hogy hogyan is fog ez összeállni, adtam hozzá 1 tojást is és 1 napig hűtőben állt. Hát a végeredmény egy nagyon finom puha pogi lett ami ezentúl biztos sokszor elkészül majd nálunk!

    VálaszTörlés