Gluténmentes túrós tejpite

Pöcus barátnőm készítette el ezt a finomságot körülbelül egy héttel ezelőtt és ódákat zengett róla. Egy hétnél tovább én sem bírtam, muszáj volt megsütnöm. Nem csalódtunk, isteni, könnyű, frissítő, nyárias sütemény a végeredmény, és amellett, hogy elképesztő egyszerű, hamar el is készül.
Az eredeti recept INNEN van, picit változtattam rajta - szokás szerint majdnem felére csökkentettem a cukrot, és nekem még így is picit édes volt, a többiek meg utólag porcukrozták. :) Emellett Pöcus javasolta, hogy mindenképp tegyünk bele reszelt citromhéjat, mert elképesztően feldobja a végeredményt. További változtatásom, hogy a liszt egy része helyett rizsdarát tettem bele, imádom a túrós-grízes egyvelegeket - nem mintha az a 30 g olyan sokat jelentene... de azért jót tett neki. :D

 Hozzávalók
  • 500 g túró
  • 3 dl tej
  • 40 g rizsliszt
  • 30 g rizsdara
  • 120 g cukor
  • 2 tojás
  • vaníliaaroma
  • csipet só
  • 1 biocitrom reszelt héja
Nincs nagy dolgunk, a tojásokat elkezdjük felverni a cukorral, majd mehet bele a vaníliaaroma, a só, a citrom reszelt héja, majd beleönthetjük a tejet. Robotgéppel csomómentesre dolgozzuk, jöhet a túró, végül pedig a rizsliszt és a rizsdara. Mivel nekem kicsit rögös volt a túróm, nem krémes verziót használtam, ezért botmixerrel picit átfutottam a masszán, majd egy sütőpapírral bélelt tepsibe öntöttem az egészet. Ez egy híg massza, nem kell megijedni, folyni fog.
175 fokra előmelegített sütőben körülbelül 20 perc alatt megsütöttem, majd akkor szeltem fel, mikor már majdnem teljesen kihűlt.
A tetejére én eperöntetet készítettem az alábbiak szerint:
5-6 nagy szem epret apró darabkákra vágtam, majd egy pici lábosba tettem őket, aláöntöttem 0,5 dl vizet, majd hozzáadtam 2 kk. porcukrot. Mikor "összerottyant" levettem a tűzről, botmixerrel pürésítettem az egészet, majd hozzáadtam 1 kk. útifűmaghéjat. Amíg sült/hűlt a sütemény, az útifűmaghéj tökéletesen működésbe lépett, megszívta magát, ezáltal picit besűrítette az öntetet.
Isteni finoma a végeredmény. Hamar elfogyott... :)




sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás