Általam használt termékek

Nemrég elkészítettem azt a bejegyzést, amiben bemutattam az általam használt liszteket, és hogy melyiket pontosan mire szoktam használni. Emellett még azonban több kérés érkezett arra vonatkozóan is, hogy a lisztek mellett melyek azok a termékek, amiket akár sütés alkalmával, vagy csak úgy a mindennapokban rendszeresen használok. Így ebben a bejegyzésben ezeket a termékeket mutatom meg Nektek! :)
Először is vegyük szemügyre, hogy sütés esetében milyen alapvető termékeket használok.

Élesztőből régen mindig frisset használtam, méghozzá a Budafoki élesztőt. Körülbelül 1,5-2 éve viszont csak instant élesztőt használok, mégpedig azért, mert sokkal egyszerűbbnek találom. Nem kell külön felfuttatni az élesztőt, hanem egész egyszerűen elkeverem a száraz hozzávalókkal, mehet rá a tej és kész. Ja, és még egy tapasztalat. Amikor felfuttatjuk a friss élesztőt, ugye nagyon kell figyelni a tej hőmérsékletére, hogy langyos legyen. Ebben az esetben, mikor porélesztőt használunk, nyugodtan mehet bele meleg tej - nem, nem forró, de meleg - ugyanis már nem közvetlenül érintkezik az élesztővel, hanem ott a liszt, a cukor, minden más, ami kicsit visszavesz a hőmérsékletéből. Így szépen meg fog kelni. :)

Sütőporból vagy Dr. Oetkert szoktam választani, vagy pedig az ALDI-ban kapható bella márkájú sütőport, ugyanis ezen ki van emelve, hogy kukoricakeményítőből készül!


Vaníliás cukor szintén Dr. Oetker, bár mostanában inkább vanília aromát használok, így nem is nagyon van szükség vaníliás cukorra.

Liga margarint szoktam használni, ugyanis mikor még fennállt nálam a laktózérzékenység, rákaptunk, hiszen egy tejmentes is. Azóta megmaradt a dolog. 


Ha pudingra van szükség, akkor az ALDI-ban kapható bella márkájút szoktam használni, erre rá is van írva, hogy gluténmentes. Van belőle csokis változat is, de általában csak a vaníliásat veszem és holland kakaóporral csokisat csinálok belőle. :)


Apropó, holland kakaópor. Több dolog is van, amit a Mester család üzletében szoktam megvásárolni, hiszen azok garantáltan gluténmentesek. Ilyen például a kakaópor.


... a csokis bevonó
...és a kókuszreszelék is.

Rizsdarát sajnos egy ideje már nem kaptam a Mester család üzletében, ezért most legutóbb ezt a fajtát szereztük be a helyi bioboltból.

Torták, krémes sütik krémjéhez a Meggle cukrászhabot szoktam használni.


Húsok panírozásához minden esetben burgonyapelyhet használunk, Anya ezt szokta venni a helyi bioboltban:

Gombócokhoz, nudlihoz természetesen zsemlemorzsát használunk, mégpedig a Nutri Free zsemlemorzsáját szoktuk - vagy házi készítésűt. :)

Tésztákból vagy a Pasta d'oro, vagy pedig az ALDI-ban kapható Millers Finest a nyerő. Többektől hallottam, hogy nem bírják ezeknek a kukoricaízét... őszintén szólva, én nem érzem. :D Nálunk már az egész család gluténmentes tésztát eszik és észre sem veszik a különbséget.
Cérnametélt esetében viszont a Cornitot szoktuk vásárolni.





És most jöjjenek azok a termékek, amiket nem sütéshez-főzéshez használok, csak a mindennapok során. :)
Ilyen például a gluténmentes zabpehely, amit szintén a helyi bioboltban szoktunk beszerezni:

... és a kávé

Illetve ha nincs időm, vagy gyorsan megkívánunk valami édességet, akkor bevetjük a Rizsiri császármozsát. :)


Természetesen nem teljes a sor, ha valami van, ami még érdekelne Benneteket, akkor nyugodtan írjátok meg kommentben és beszámolok arról is! :)
sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

1 hozzászólás

  1. Kedves Dóri! Köszönöm a hasznos információkat. Nem tudod véletlenül, hogy az Aldis, Bella márkájú instant élesztő is gm-e? Köszönettel: Szilvi

    VálaszTörlés