Gluténmentes meggyes pite - Hadarik Rita termékcsalád

Emlékezhettek rá, hogy mennyire imádom az amerikai almás pitét, nyáron tettem is fel a blogra róla receptet, illetve azóta videós receptet is láthattatok az elkészítéséről. Valamiért én a "szárazabb-süti-rajongók" táborát erősítem, és sokkal nagyobb lelkesedéssel tölt el egy isler, egy keksz, vagy adott esetben egy pite, mint egy krémes habköltemény. Persze azokat is szeretem, de a hétköznapokban sokkal jobban tud esni egy "egyszerűbb" finomság.
Ezúttal meggyes pitét készítettem, méghozzá Hadarik Rita Pite alap lisztkeverékét használtam hozzá. Már párszor írtam róla, imádom a HR sütiliszteket, mert hihetetlen egyszerűen készül belőlük elképesztő finomság. :)
A lisztet INNEN tudjátok megrendelni.
Elsőként a meggyes tölteléket készítsük el, hiszen ennek valamennyire ki kell hűlnie, mielőtt a tésztába töltjük.

Hozzávalók
  • 1  üveg házi meggybefőtt (literes üveg)
  • 2,5 dl víz
  • 3,5 ek. cukor (vagy ennek a mennyiségnek megfelelő édesítő)
  • 1 cs. gluténmentes vaníliapuding por
  • fél citrom leve
Az egész befőttes üveg tartalmát (lével együtt) egy lábosba öntöttem, majd hozzáadtam a cukrot, ráöntöttem 1,5 dl vizet, a citromlevet, majd feltettem a tűzre és hagytam felforrni. Mikor felforrt, 1 dl vízben elkevert vaníliapudinggal besűrítettem, mikor kellő állagúra sűrűsödött, levettem a tűzről és félretettem hűlni.
A pitetésztát a csomagoláson található recept alapján készítettem.

Hozzávalók
  • 1 cs. Hadarik Rita Pite alap lisztkeverék
  • 150 g vaj
  • 90 g porcukor (én csak 70-et tettem)
  • 1 tojás
A liszthez hozzáadtam a cukrot, majd a szobahőmérsékletű felkockázott vajat és elmorzsoltam őket. Mehetett bele a tojás, összegyúrtam a tésztát, majd 30 percig pihentettem.
Mikor letelt a 30 perc, kis rizsliszttel szórt nyújtólapon átgyúrtam, kinyújtottam, majd a vajjal kikent, rizsliszttel szórt piteformába tettem. (Ez volt az első olyan tészta, amikor meg sem fordult a fejemben, hogy az átemelésnél netán "elszakadhat" - úgyhogy totál lazán csak alányúltam és átemeltem - jól éreztem, meg se kottyant neki :))
Beletöltöttem a még nem teljesen, de már azért hűlt tölteléket és a tetejét a megmaradt tésztából formázott csillagokkal díszítettem. A csillagokat lekentem tojással, majd 175 fokos sütőben kb. 25-30 perc alatt készre sütöttem - érdemes figyelni a "csillagokat" . :)

Fontos: teljesen természetes, hogy az illatok arra buzdítanak, hogy rögtön felvágd a sütit - nekem is nehéz volt megállni, pedig van önuralmam (mint amúgy minden gluténérzékenynek). Még nehezebb megállni, amikor időközben hazaszivárog a család többi tagja és vígan jegyzik meg, micsoda isteni illatok uralkodnak a konyhában és "Dórika, mikor lehet megkóstolni?".
Még nehezebb megállni, amikor a Nagymamád már akkor bekészül a finomságra, mikor meglátja, hogy a pite alap lisztkeverékhez nyúlsz, és kiderül számára, hogy meggyes pite készül...
Na szóval, itt van rengeteg és még annál is több hátráltató tényező, hogy ne várd meg, amíg kihűl a süti. Ennek ellenére természetesen mindenképpen várd meg :) Hiszen amíg nem hűl ki, a meggyes töltelék folyik, így gyakorlatilag lefolyna a tésztáról a töltelék, ezt pedig senki sem szeretné. (Nálunk voltak olyan vállalkozó kedvű kóstolók, akiket a "lefolyás" veszélye sem tántorított el :))

A végeredmény persze isteni finom. :)




sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

2 hozzászólás