Gluténmentes bögrés mákos

Imádom a mákos finomságokat, a mákfüggőségemet pedig nagy valószínűséggel a Nagymamámnak köszönhetem, aki  a mákos tésztát is tésztás mákként eszi. Én is :)
Ez a sütemény nagyon egyszerű, hamar kész van, mindent összekutyulunk és süthetjük is. Én egy kis meggyes szósszal bolondítottam meg, ezt is nagyon hamar el lehet készíteni hozzá, tökéletesen passzol és nagyon feldobja. Az egyszerű kis kevert sütinket a savanykás meggyes öntetbe mártogathatjuk... isteni. :)
Egy régi kevert süti receptet használtam egy kis átalakítással.

Hozzávalók (a bögre 2,5 dl-es)
  • 1 bögre darált mák 
  • 1 bögre rizsliszt
  • 1 ek. útifűmaghéj
  • pici fahéj
  • 10 g sütőpor
  • 0,5 bögre cukor (én ugye a cukormennyiséget általában felezem, nekem fél bögrével volt ideális, általában másoknak egy bögrényivel elég édes... nekem az túl édes)
  • 1,5 bögre tej
  • 2 tojás
  • 100 g olvasztott vaj
A darált mákot elkeverjük a rizsliszttel, útifűmaghéjjal, fahéjjal, sütőporral, cukorral, majd ráöntjük a tejet, beleütjük a tojásokat és egy fakanállal alaposan összedolgozzuk.
Mehet rá az olvasztott vaj, tovább kevergetjük, míg el nem vegyül minden és homogén nem lesz a massza, majd egy vajjal kikent, rizsliszttel kiszórt tortaformába öntjük.
175 fokos sütőben 25-30 perc alatt megsütjük.
A meggyes öntet is nagyon egyszerű: kb. egy 1 literes befőttesüvegben eltett meggy felét betettem egy lábosba, felöntöttem egy kis vízzel, majd édesítettem. Felforraltam, majd levettem a tűzről és belekevertem kb. 1 ek. útifűmaghéjat. Mire langyosra hűlt, az útifűmaghéj már szépen összehúzta, besűrítette a szószt.

Isteni finom lett, nálunk mindenki odavolt érte. :)




sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás