Gluténmentes Snickers torta

Múlt héten ünnepeltük Apa születésnapját és csodával határos módon, ezúttal már majdnem kerek egy héttel előtte tudtam, hogy milyen tortát fogok készíteni. Valamiért ez a Snickers torta nagyon beleült a fantáziámba, és még milyen jó, hogy így történt! :)
Szerintem életem egyik legjobb tortája... vagyis nem úgy az enyém, hanem amit én csináltam... meg ettem. :)
20 cm átmérőjű szilikonos formát használtam, és két tortalapot külön sütöttem.
UPDATE 2020. 08.: A Snickers gyártói információja szerint a csoki esetében elkerülhetetlen a keresztszennyeződés, így ha készítitek a tortát, a Snickers darabokat hagyjátok ki! A csoki, karamell, mogyoró tökéletesen hozzák majd az ízvilágot nélküle is! :)

Hozzávalók x 2
  • 3 tojás
  • 3 ek. cukor
  • 4 ek. BROLL gluténmentes süteményliszt
  • 0,5 cs. sütőpor
  • 1 csapott ek. cukrozatlan kakaópor
  • víz
A tojásokat kettéválasztottam, a fehérjét felvertem, majd a cukorral elkezdtem habosra verni a sárgáját is. Amikor már "kifehéredett", beleadagoltam a kakaóporból, lisztből, sütőporból készített keveréket, majd egy kis vízzel lazítottam.
A felvert fehérjét óvatosan a lisztes masszába forgattam, majd a szilikonos formába öntöttem, a tetejét picit elegyengettem és mehetett a 175 fokos sütőbe körülbelül 20-25 percre.
Ezt kétszer megcsináltam, így lett két kakaós tortalapom.

Krém
Hozzávalók
  • 1 cs. gluténmentes vaníliapuding
  • 1 csapott ek. kakaópor
  • 3 ek. cukor
  • 3 dl tej
  • 2 dl tejszín
  • 2,5-3 ek. mascarpone
A krémhez először is megfőztem a pudingot (pudingport kikevertem a kakaóval, cukorral) 3 dl tejjel, majd megvártam, míg kihűl. Mikor teljesen kihűlt, akkor felvertem a 2 dl hideg tejszínt, majd beletettem a mascarpone-t és robotgéppel tovább kevertem. Mehetett bele a már szintén hideg puding, robotgéppel ezt is átdolgoztam, majd betettem a hűtőbe, hogy hidegen tartsam - fontos, hogy jó állaga legyen, ne folyjon, amikor kenjük.

További hozzávalók:
  • Nutella
  • Snickers csoki
  • tejkaramella
  • karamellszósz
  • földimogyoró
  • étcsoki
  • vaj
Kezdődhet az összeállítás, ez a kedvenc részem. :)
Mindkét tortalapot kettévágtam, így végül négy lapom lett. Kiválasztottam, hogy melyik lesz a felső (érdemes a legsimábbat választani, én az egyiknek az alját használtam), és ezt külön tettem. A másik három lap tetejét vékonyan megkentem Nutellával, meglocsoltam karamellöntettel, majd elszórtam rajta egy kis felaprított Snickers csokit.
A krémet négy részre osztottam, és elkezdtem rétegezni a tortát. Fogtam az egyik lapot, megkentem a krém negyedével, rátettem a következőt, ismét jöhetett a krém negyede, majd még egy tortalap, krém, és végül az utolsó tortalap.
Kívülről bevontam a krém maradék negyedével, majd ismét hűtőbe tettem, mert ebben a melegben picit sok(k) volt neki a konyhai hőmérséklet.
Amíg pihent, elkészítettem a csokimázat. Étcsokit egy kis vajjal vízgőz fölött megolvasztottam, majd mikor szépen megolvadt, levettem a tűzről és még hozzákevertem egy kis étcsokit, ami elég hamar beleolvad a meleg olvasztott csokiba.
Megvártam, míg valamennyit hűlt és sűrűsödött, majd kivettem a hűtőből a tortát és a tetejét befedtem vele, illetve a szélein kicsit lecsurgattam - szerintem annyira jól néz ki. :)
A tetejét szeletekre vágott Snickers csokival, tejkaramellával, földimogyoróval és karamellöntettel díszítettem.
Szerintem életem tortája. :)




sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás