Gluténmentes kakaós csiga

A kakaós csiga szerintem mindenkinél örök kedvenc, megunhatatlan és nagyon finom. :) Most megosztom Veletek azt az univerzális receptet, amit már nagyon sokféle liszttel készítettem, és mindegyikkel működött. :) Úgyhogy bármilyen kenyérlisztetek is van éppen otthon, szerintem érdemes belevágni. :)

Hozzávalók

  • 250 g gluténmentes kenyérliszt
  • 1 ek. útifűmaghéj
  • 2 ek. cukor
  • 4 g porélesztő
  • egy csipet só
  • 1,6-1,7 dl meleg tej
  • 1 tojás
  • 2 ek. olvasztott vaj
A lisztet elkeverjük az összes többi száraz hozzávalóval, majd ráöntjük a tejet, hozzáadjuk a tojást és elkezdjük összedolgozni. Mehet bele az olvasztott vaj is, szépen kidolgozzuk, majd letakarva 50 percig kelesztjük.
Téglalap alakúra nyújtjuk, megkenjük olvasztott vajjal/kókuszzsírral és megszórjuk Nesquik kakaóporral. Feltekerjük és cérna segítségével levágjuk a szeleteket.
175 fokos sütőben 18-20 percig sütjük, kivesszük, meglocsoljuk vaníliás cukorral elkevert meleg tejjel és visszatesszük további 4-5 percre.
Isteni. :)


Share:

2 hozzászólás

  1. Probalnam ezt a receptet megcsinalni, viszont tej- es tojasmentesen. Vajat ghee-vel helyettesitem, tejet rizstejjel a tojasra van valakinek otlete, vagy azt az egy tojast aldozzam be?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Van olyan receptem is :)
      http://glutenmenteselet.blogspot.hu/2015/11/glutenmentes-tojasmentes-tejmentes.html

      Törlés