Gluténmentes cinnamon rolls

Azt biztosan tudjátok már, hogy imádom a fahéjas finomságokat, így nem csoda, hogy mindig is bő nyáltermelés mellett csodáltam az amerikaiak által reggelire fogyasztott "cinnamon rolls" nevű fahéjas kelt tésztát, amit magyarul talán tekercsnek hívhatunk. Vagy csigának. Na de! Az amerikaiak esetében még az is extra, hogy egyfajta cukros mázzal locsolják meg az egészet még melegen, hogy picit magába szívja a tészta és még ízletesebb, még szaftosabb, még édesebb és még finomabb legyen.
Tény, hogy nem egy diétás finomság, de egyszer-egyszer ilyet is megengedhetünk magunknak. :)

Hozzávalók:
  •  250 g BROLL gluténmentes kenyérliszt
  • 1 ek. cukor
  • 1 ek. útifűmaghéj
  • 4 g porélesztő
  • 1,6 dl meleg tej
  • 1 tojás
  • 3 ek. olvasztott vaj
    • 3 ek. cukor
    • 1 ek. fahéj
    • + annyi tejszín (vagy tej) hogy krémes állaga legyen, de ne legyen folyós, mert akkor könnyen ki fog folyni... ha esetleg késő bánat eb gondolat alapon véletlenül utólag veszitek észre, hogy picit sok lett a folyadék, akkor útifűmaghéjjal "össze lehet rántani" picit és mársem lesz folyós
  • Máz
  • Töltelékhez:
    • mascarpone sajt
    • tej
    • porcukor
A lisztet elkeverjük a porélesztővel, cukorral, útifűmaghéjjal, ráöntjük a meleg tejet, beleütjük a tojást és robotgép dagasztófejével összedolgozzuk. Ha kezd összeállni, hozzáadjuk az olvasztott vajat, picit még tovább dagasztjuk, majd letakarjuk és kb. 60 percig kelesztjük.
Nagyon szépen megkelt a tészta, én még egy kis liszttel átgyúrtam, mert picit lágy volt - ha lágynak, ragadósnak érzitek, akkor egy kis lisztet még nyugodtan gyúrhattok bele. A lényeg az, hogy egy könnyen formázható, közben puha tészta legyen a végeredmény.
A tésztát kinyújtottam, rákentem a fahéjból, cukorból, tejszínből készített keveréket, majd feltekertem és kb. 4 cm széles csigákat szeltem le, amiket aztán egy sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztattam. (Legyen távolság közöttük, de ne nagy, hogy azért legyen helyük kelni, de kicsit süljenek is össze.)
Ekkor kapcsoltam be a sütőt 175 fokra és be is tettem a tepsit, hogy amíg felmelegszik a sütő, még legyen ideje picit kelni. Jó ötlet volt. :)
Miután elérte a kívánt hőfokot, körülbelül 18-20 percig sütöttem, majd kivettem és meglocsoltam meleg vaníliás cukros tejjel - és visszatettem további 3-4 percre.
Elkészítettem a mázat a tetejére: mascarpone sajthoz cukrot kevertem (igazából minden ízlés és mennyiség függvénye), majd annyi tejet, hogy sűrű, folyós állaga legyen. Még melegen ráöntöttem a tekercsekre, hogy magukba szívják. Elképesztően finom lett, úgyhogy innentől kezdve Kissék is cinnamon rolls rajongók. :)





sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás