Gluténmentes káposztás pogácsa

Nagyon szeretem a káposztás ételeket. Odavagyok például a káposztás tésztáért, de egy nagy adag gluténmentes káposztás pogácsával kilóra meg lehet venni. Egyszerűen imádom. 
Anya egyik nap káposztás tésztát csinált, és mivel egy nagy káposztát pirított le, maradt egy jó adag, így szinte adta is magát a dolog, hogy káposztás pogácsát sütök. (Amikor utána jóízűen falatozzuk a káposztás pogácsát, mindig nyugtázom magamban, hogy milyen jó döntést hoztam... minden nap meg tudnék enni egy tepsivel, úgyhogy csak csínján.)

Hozzávalók
  • egy káposzta fele
  • 2-3 ek. kacsazsír
  • cukor
A káposztát lereszeljük, majd egy serpenyőben a kacsazsíron megkaramellizálunk egy kis cukrot. Hozzáadjuk a lereszelt káposztát, átforgatjuk, majd megsózzuk - fontos, hogy ne előtte sózzuk meg, mert akkor levet ereszt a káposzta. Addig sütjük, míg szépen megpirul, de közben végig figyeljük, kevergetjük. :)

Jöhet a tészta!
Hozzávalók
  • 300 g gluténmentes kenyérliszt
  • 4 g porélesztő
  • 1 kk. só
  • 2 dl meleg tej
  • 1 tojás
  • 30 g olvasztott vaj
 A lisztet elkevertem az élesztővel, majd a sóval, ráöntöttem a meleg tejet, hozzáadtam a tojást és elkezdtem összedolgozni. Mikor majdnem összeállt, beleöntöttem az olvasztott vajat, tovább dagasztottam, majd letakartam és 20 percig kelesztettem.
20 perc után egy kis rizsliszttel átgyúrtam a tésztát, majd szintén rizsliszttel szórt szilikonlapon kinyújtottam. Megkentem a káposztával, majd behajtottam jobbról, balról - ekkor szintén kentem rá egy ki káposztát, végül behajtottam felülről és alulról is. Megfordítottam, letakartam és hagytam állni 15 percet. Utána ismét kinyújtottam és ezt az egészet megismételtem, megint pihentettem.
Legközelebbi nyújtás után már lehet szaggatni. :)
Én nem kentem le a tetejét tojással, ha lekenitek, akkor szebb, de ez az a pogácsa, ami teljesen mindegy, hogy hogy néz ki, mert mindent ver - az ég egy világon mindent.
175 fokos sütőben kb. 25 perc alatt megsütjük, egy picit várunk - ez a legnehezebb rész - és lehet is falatozni. :)


Share:

0 hozzászólás