Gluténmentes csíkos süti

Már nagyon régóta szemeztem ezzel a süteménnyel, több helyen is találkoztam vele és mindig rácsodálkoztam, hogy mennyire jól néz ki. Alapvetően pedig a mákos-kakaós-diós hármassal abszolút nem lehet mellélőni, szóval biztos voltam benne, hogy nem csak jól néz ki, hanem nagyon finom is. :)
Na most azzal nem számoltam, hogy mikor már elkészült a süteményt tésztája, akkor kellett szembesülnöm vele, hogy Kissék háztartása dió híján van. Úgyhogy a hagyományos mákos-kakaós-diós trió helyett nálunk a harmadik helyre egy fahéjas íz kéretőzött be.
Így is finom lett. :)

Hozzávalók
  • 12 csapott ek. cukor
  • 3 tojás
  • 3 dl tejföl
  • 15 ek. rizsliszt
  • 1 cs. gluténmentes sütőpor
  • csipet só
  • a rétegekhez
    • 5 ek. darált mák
    • 5 ek. darált dió (én ehelyett tettem fahéjat a tésztába)
    • 3 ek. kakaó
A tojásokat felvertem a cukorral, hozzáadtam a sót, a tejfölt, majd beleadagoltam a sütőporral elkevert lisztet.
A kész masszát három felé vettem, az egyikbe belekevertem a darált mákot, másikba a kakaót, harmadikba pedig dió híján kb. 1 ek. fahéjat.
Egyesével 175 fokos sütőben kb. 10-10-10 percig sütöttem őket, közben pedig elkészítettem a krémet.

Hozzávalók
  • 6 dl tej
  • 2 cs. gluténmentes vaníliapuding
  • 5 ek. cukor
  • 250 g vaj
A pudingot megfőztem a tejjel és a cukorral, majd mikor kihűlt, robotgéppel belekevertem a vajat.

Mikor kihűltek a lapok is, akkor szépen összeállítottam a sütit, majd betettem a hűtőbe, hogy legyen egy kis ideje "összeérni", mielőtt felszeletelem. :)




Share:

1 hozzászólás

  1. Kedves Dóri!
    A tészta piskóta jellegű massza lesz? Vagy gyurható állagú? Mert ha piskótás akkor kell szereznem 3 egyforma sütőformát☺️

    VálaszTörlés