Gluténmentes amerikai palacsinta

Nagyon nagyon szeretem a palacsintát és az amerikai palacsintát is. Képzeljétek el, egyik nap elég későn értem haza, így csak random összedobtam egy palacsinta tésztát, kisütöttem a kis palikat és rá kellett jönnöm, hogy életem legjobb amerikai palacsintáját sikerült ilyen random módon megalkotnom, ebből kifolyólag pedig nem tudtam felidézni a receptet.
Egyik barátnőmmel beszéltem utána, mondta, hogy próbáljak meg visszaemlékezni, miből kb. mennyit tettem. Hát nem tudtam, csak annyit, hogy egy tojás volt, cukor érzésre, egy jó löttyintésnyi liszt, kevés sütőpor, tej annyi, amennyi a doboz alján volt, meg a végén még adtam hozzá egy kis kókuszolajat, úgy szemmértékre.
Másnap megpróbáltam kivitelezni újra, nem mondom, hogy ugyanúgy sikerült, de nagyon finom lett, úgyhogy most jegyzeteltem. :)

Hozzávalók
  • 1 tojás
  • 30 g cukor, vagy ennek megfelelő mennyiségű édesítő
  • 100 g gluténmentes süteményliszt (a márka mindegy, nyugodtan használd azt, ami éppen van otthon)
  • 5 g sütőpor
  • 1 dl tej
  • 2 ek. kókuszolaj
A tojást felvertem a cukorral, majd hozzáadtam a sütőporral elkevert lisztet, picit kikevertem, hozzáöntöttem a tejet, ekkora már szépen ki tudtam csomómentesre keverni. Végül beletettem a kókuszolajat is annak reményében, hogy így nem kell kikennem a serpenyőt, de sokkal könnyebben meg lehetett fordítani (ennek tükrében szebb is lett) ha vékonyan kikentem a serpenyőt, úgyhogy megtettem.
Felforrósítottam a serpenyőt és egy kisebb merőkanállal (baba merőkanál??) tettem a tésztából egy-egy palacsintához.
Végül feltornyoztam őket, nektarin lekvárral rétegezve, majd a tetejére még egy kis csokicseppet és szeletelt mandulát szórtam. Isteni lett. :) 


Share:

1 hozzászólás

  1. Szia! Ebből a mennyiségből a képen látható adag (4db) lesz?
    Köszi Kann választ előre is!

    VálaszTörlés