Gluténmentes fahéjas-szilvás sütemény

Mivel tagadhatatlanul beköszöntött az ősz - sajnos már augusztus közepe körül - egy nyár búcsúztatós, ősz köszöntős süteményt sütöttem. A szilva alapvetően a nyár végét jelenti, a fahéj viszont olyan érzést kelt bennem, hogy annyira nem is baj, hogy jön a bekuckózós, fahéjas süti-evős, teázós időszak. (Ilyesmi érzelmeket csak belőlem vált ki a fahéj? :D)
Első alkalommal próbáltam ki a Doves Farm önkelesztő süteménylisztet és hirtelen sikerült az egész családot rajongóvá avatnom.
"Dórika, ilyen omlós süteményt régen ettem."
"Ez olyan, mintha selyemből lenne. Simogat, ahogy eszem."
Utóbbi, igen kreatív megfogalmazást Anyából csalogatta elő az előbb említett, egész család által dicsőített süteményliszt. :D
És amúgy egyáltalán nem túloztak. Egy használat után úgy megszerettem ezt a lisztet, hogy az valami hihetetlen. Annyira könnyű, olyan puha és omlós lett a sütemény, hogy életemben nem sütöttem ilyet - még a búza-érában sem. Imádtuk. :)

Valami nagyon egyszerű sütire törekedtem, amit csak bekeverünk, betesszük a sütőbe és meg is van. Úgyhogy a csomagoláson (amit amúgy szintén imádok, annyira, de annyira ízléses és mégis egyszerű az egész) található gyors varázslatos süti receptet picit átalakítottam és így született meg a VARÁZSLATOS fahéjas-szilvás süti.

Hozzávalók
  • 150 g vaj
  • 100 g cukor
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • 3 tojás
  • 150 g Doves Farm önkelesztő süteményliszt
  • 1 csapott ek. kakaópor
  • 1 tk. fahéj
  • 0,5 dl tej
  • 7-8 db szilva
  • fahéjas cukor
A vajat habosra kevertem a cukorral és a vaníliás cukorral, majd hozzáadtam a tojásokat és alaposan kikevertem. Mehetett bele a liszt, a kakaópor és a fahéj, tovább dolgoztattam a robotgépet, végül hozzáöntöttem a tejet is és egy nagyon krémes, homogén massza lett a végeredmény.
A piteformámat kivajaztam, kis liszttel kiszórtam, majd beleöntöttem a tésztát. A szilvákat megmostam, kettévágtam és vágott felükkel felfelé a tésztára sorakoztattam őket. Mivel sikerült kevésbé édes szilvákat beszerezni, egy kis fahéjas porcukorral megszórtam őket.
175 fokos sütőben kb. 15-20 perc alatt megsütöttem és elkápráztattam az egész családot. :)





Share:

0 hozzászólás