Gluténmentes erdei gyümölcsös túrótorta

Bálint apukájának szeptember elsején volt a születésnapja és én készítettem el a születésnapi tortáját. :) Valami túrós-gyümölcsös finomságot képzeltek el, a többi az én fantáziámra volt bízva. Már régóta szerettem volna valamilyen erdei gyümölcsös-túrós finomságot készíteni, így éppen itt volt az alkalom.
Ez a torta egy mini mása az eredetinek, ugyanis előtte két nappal kipróbáltam a kicsi tortaformámban, hogy mégis hogyan néz ki a valóságban az, amit megálmodtam. Jól festett. :)

A pici formához mindössze egy két tojásos kakaós piskótát készítettem.
Hozzávalók
  • 2 tojás
  • 2 ek. cukor
  • 2 ek. rizsliszt
  • 1 ek. kakaópor
  • 1 csapott tk. sütőpor
  • pici víz
A tojásfehérjét felvertem, majd a sárgáját is felvertem a cukorral, és hozzáadagoltam a kakaóval, sütőporral kikevert lisztet. (Ha nagyon sűrű, akkor egy kevés vizet adjunk hozzá.) A kettőt óvatosan összeforgattam, és a kivajazott, kilisztezett tortaformámban 175 fokos sütőben 15-20 perc alatt megsütöttem.
A krémből két réteget szerettem volna, egy gyümölcsöset és egy sima túrósat.
Hozzávalók
  • 250 g túró
  • 50 g porcukor
  • 10 g zselatin
  • kevés víz
  • 2 dl tejszín
  • 1 marék bogyós gyümölcs
A túrót kikevertem a porcukorral, majd kevés vízben feloldottam a zselatint, hozzáadtam a túróhoz és azzal is alaposan eldolgoztam. A tejszínt felvertem, majd hozzáforgattam a túróhoz. A túrós krémet kettéválasztottam és az egyik részéhez hozzáadtam az összeturmixolt erdei gyümölcsöt. 
Mikor kihűlt a piskóta, visszatettem köré a tortagyűrűt, és először a gyümölcsös, majd a sima túrós krémet rétegeztem rá. 
Hűtőbe tettem kb. két órára, hogy szépen összeálljon és a tetejét gyümölcsökkel díszítettem. Akkor érdemes kiszedni a formából, mikor fogyasztani szeretnénk. :)
Nagyon finom könnyű, frissítő sütemény.


Share:

0 hozzászólás