Gluténmentes perec

Egészen kicsi korom óta imádom a perecet, legyen az kicsi, bolti perec, vagy nagy, állatkerti... Az édeskés tészta és a rajta lévő sóhab annyira tökéletes páros, hogy nem lehet nem szeretni. Ősszel egyébként rengeteg szabadtéri rendezvény van, nálunk például pont ma van a Töklámpás fesztivál, ahol óriás perecekkel várják a népet, akiknek a szervezetében nem indít el autoimmun folyamatot a glutén. Tehát nem minket. De szomorkodás helyett inkább készítsük el ezt a finomságot magunknak, gluténmentesen és vigyük magunkkal! ;)
Ezúttal nagy pereceket készítettem BROLL gluténmentes kenyérlisztből. :)

Hozzávalók
  • 260 g BROLL gluténmentes kenyérliszt
  • 200 ml meleg tej
  • 4 g instant élesztő
  • 2 kk. cukor
  • 1 kk. só
  • 1 ek. útifűmaghéj
  • 2 ek. olvasztott vaj
  • Sóhab
    • 2-3 ek. víz
    • 1 ek. rizsliszt
    • 0,5 ek. só
 A lisztet elkevertem a porélesztővel, sóval, cukorral , útifűmaghéjjal, majd ráöntöttem a meleg tejet és robotgép dagasztófejével elkezdtem összedolgozni. Végül hozzáadtam az olvasztott vajat, azt is beledolgoztam, majd letakartam és 45 percig kelesztettem. Ha picit ragacsos maradt a tészta,akkor még egy kis liszttel gyúrjuk át, hogy formázható legyen, de azért könnyű, puha maradjon.
3 egyenlő részre osztottam a tésztát, majd mindegyiket kb. 80-90 cm-res rúddá sodortam és perecet formáztam belőlük. Sütőpapírral bélelt tepsire fektettem őket, a tetejüket megkentem egy kis tejjel elkevert tojássárgájával, majd 10 percre 175 fokos sütőbe tettem. Utána kivettem, rálöttyintettem a vízből, rizslisztből, sóból kikevert sóhabot és további 10 percre visszatettem a 175 fokos sütőbe.
A teteje szépen megpirult, szerintem nagyon jól néznek ki! :)



Share:

0 hozzászólás