Gluténmentes Schoko bons torta

Bálint is egy évvel öregebb lett. :) Az nem volt kérdés, hogy csokitortát kap - neki csak az az étel, amiben van hús és csak az a jó sütemény, amiben van csoki. Az viszont kérdés volt, hogy milyen csoki legyen. Ha megkérdeznétek tőle, hogy melyik csokoládé a kedvence, akkor azt mondaná, hogy mindegy, csak tejcsoki legyen. Ennek ellenére egyébként szerintem Kinder csoki mániás... a forrócsoki is akkor ízlik neki a legjobban, ha Kinder csokit is olvasztok bele... ezt már megfigyeltem. :) Szóval Kinder csoki... mivel tavaly Kinder tortát kapott, gondoltam, most tovább viszem a dolgot és Schoko bons torta lesz... nagyon jól kitaláltam, isteni lett. ;)

A szokásoshoz híven 2 db 3 tojásos piskótát sütöttem a 20 cm átmérőjű tortaformámban.

Hozzávalók

  • 6 tojás
  • 6 ek. rizsliszt
  • 2 ek. kakaópor
  • 6 ek. cukor
  • 1 cs. sütőpor
  • kevés víz
3 tojás fehérjét felvertem, majd felvertem a sárgáját is a cukorral, hozzáadtam 3 ek. rizsliszt, 0,5 cs. sütőpor, 1 ek. kakaópor keverékét, pici vizet majd robotgéppel eldolgoztam. Óvatosan hozzáforgattam a tojásfehérjét, majd vajjal kikent, rizsliszttel kiszórt formába öntöttem és 175 fokos sütőben 20 perc alatt készre sütöttem.
Ezt megcsináltam még egyszer.

Krém hozzávalói
  • 1 cs. gluténmentes csokipudingpor
  • 3 ek. cukor
  • 3 dl tej
  • 2 ek. Nutella
  • 2 dl habtejszín
A pudingot megfőztem a cukorral és a tejjel, majd mikor kihűlt, hozzákevertem a Nutellát és robotgéppel beledolgoztam a már keményre felvert habtejszínt.

Mindkét piskótát kettévágtam, beletöltöttem a krémet - minden réteg tetejére szórtam egy kis apróra vágott Kinder Schoko bonst, majd bevontam kívülről is. A tetejére egy kis tejszínnel felolvasztott csokoládét öntöttem, majd a megmaradt krémmel és Schoko bonsszal díszítettem.
Isteni lett, szerencsére az ünnepeltnek is kellőképpen elnyerte a tetszését...
"Dórika, ezt a tortát nagyon odatetted." :)


Share:

2 hozzászólás

  1. Kedves Dóri! Tudnál segíteni abban, hogy a torta befejezésénél írt "egy kis tejszínnel felolvasztott csokoládé" pontosan milyen aránnyal és módszerrel készül? Köszönöm a segítséget! üdv, Bea

    VálaszTörlés
  2. Kedves Dóri!

    Kicsit még tudatlan vagyok a témában, de a Schoko Bons valóban gluténmentes? Úgy tudtam, hogy a gluténérzékenyek nem ehetnek szóját, és az összetevők között pedig ez szerepel.

    Előre is köszönöm a válaszod,
    Kinga

    VálaszTörlés