Gluténmentes sütőtökös pite

Sosem sütöttem még sütőtökös pitét, és pontosan ugyanúgy voltam vele, mint tavaly a sütőtökös muffinnal. Tök és édesség? De mivel a muffin tavaly bizonyított, semmi nem hátráltatott abban, hogy a pite is kapjon egy esélyt. Nagyon gyors édesség - leszámítva azt a 1,5 órát, amíg a tök megsül.

Hozzávalók a pitetésztához

  • 250 g Mester család süteményliszt
  • 1 ek. útifűmaghéj
  • 50 g cukor
  • 75 g vaj
  • 2 tojás
Töltelék
  • 480 g sütőtökpüré (megsütött, pürésített sütőtök)
  • 40 g cukor
  • 1 tk. mézeskalács fűszerkeverék
  • 0,5 tk. fahéj
  • 2 csipet só
  • 1 tojás
  • 70 g mascarpone
  • 1 ek. útifűmaghéj
A tészta hozzávalóiból rugalmas tésztát gyúrunk, majd kivajazott, kilisztezett piteformába tesszük. A töltelék hozzávalóit robotgéppel összedolgozzuk - én az útifűmaghéjat azért adtam hozzá, hogy picit összehúzza a tölteléket, de szerintem alapból is összeáll, amint kihűlt.
A tölteléket a piteformába töltöttem, majd a maradék tésztával kicsit díszítettem a tetejét.
175 fokos sütőben 30-35 perc alatt készre sütöttem.
Illatra mézeskalács sütemény, annyira istenien száll a sok-sok fűszer és a sütőtök édes illata. :)
Várjátok meg, amíg kihűl és akkor tökéletesen lehet szeletelni!




Share:

0 hozzászólás