Hú, de sovány vagy! Eszel Te rendesen?



Írtam már a súlyproblémákról korábban ITT és ITT is, de nagyon sok kérdés jön Tőletek ezzel kapcsolatban, úgyhogy gyakori témaként ismét szó lesz róla. Csak, hogy egy aktuális eseménnyel vezessem fel a történetet, kihasználva az ősz - valószínűleg - utolsó napsugarait, Anyával sétálni indultunk, majd hazafelé, a céltól körülbelül 50 méterre az egyik ismerősünk mindenképpen életmódtanácsot akart nekem adni, vagy jól esett neki kicsit odapörkölni, vagy ahogy a korábbi bejegyzésben levezettem, talán azt hitte, hogyha soványnak nevez, akkor ő is vékony lesz... nem tudom. Lényeg a lényeg, elhangzott a szájából a címben említett évekkel ezelőtt nap mint nap hallott kérdés: Eszel te rendesen?
Anyám... na most álljunk meg egy szóra. 4-5 évvel ezelőtt a hölgy kérdése teljesen jogos lett volna, ugyanis akkor valóban sovány voltam. Csúnyán sovány, betegesen sovány. Még azt is mondhattam volna, hogy milyen kedves tőle, hogy aggódik értem, kamaszként (meg amúgy máskor is) megvan az esély rá, hogy egy nagyon sovány ember anorexiával, vagy más táplálkozási zavarral küzd. Na de! Azóta történtek változások és csak felcsúszott az a 7-8 kiló, ami korábban hiányzott rólam. Amikor kiderült, hogy gluténérzékeny vagyok, csupán 47 kg voltam... akkor azt mondtam, hogy a cél az 55 kg, és akkor boldog leszek. Eleinte rengeteget kellett küzdenem ezekért a pluszkilókért (ma már nem kell olyan észveszejtően küzdeni érte :)), de tudjátok hány kg vagyok? 55! Pontosan annyi, amennyit kitűztem magam elé. És ami a legjobb benne, hogy látatlanban tökéletesen becéloztam, hogy ez az 55 jó lesz nekem, ugyanis szerintem most jól nézek ki. :) Régen, amikor még körülbelül csont és bőr voltam, elképzeltem, hogy milyen lehetnék néhány plusz kilóval, így szerettem volna kinézni, amilyen most vagyok. Elégedett vagyok magammal, vékony vagyok, de van fenekem, van combom - és igyekszem ezeket zsír helyett izomból felépíteni. 
És ezt - néhány ember kivételével - nem csak én veszem észre, annyira jól esik, mikor az ismerősök szóvá teszik, hogy "de jól nézel ki!"vagy "milyen szép lett az arcod, hogy picit kikerekedett!", rengeteg elismerést, bókot kapok ezzel kapcsolatban, talán ez is hozzásegített ahhoz, hogy végre elégedett legyek magammal, és tetsszen az, amit a tükörben látok. 
Szerintem egyedül ez a fontos... tegyél meg mindent azért, hogy felszedd azt a plusz 1-2-3....10 kilót, amennyi hiányzik Rólad és saját magadnak akarj megfelelni, ne másnak! Irigyek mindig is lesznek (ezt a Súlyprobléma - folytatás bejegyzésben igen bőven ki is fejtettem), akik majd próbálnak beszólni, letörni Téged, mert basszus, tényleg jól nézel ki, ők meg mondjuk kevésbé. De ez nem a Te hibád.
Tudjátok mit válaszoltam ennek a hölgynek, aki a napokban megjegyezte, hogy milyen sovány vagyok? Azt, hogy szerintem pedig nagyon is jól nézek ki. Hirtelen nem is tudott mit mondani... meg úgy amúgy sem nagyon foglalkoztatott volna.

U.i.: Ha nagyon vékony vagy és csak nem csusszan fel az az x kiló, amit célként tűztél ki magad elé, akkor fordulj orvoshoz, mert lehet, hogy a gluténérzékenység mellett még valami más is áll a dolog hátterében. Fontos, hogy egészséges legyél, tehát azt a "jól nézek ki" kijelentést azért erősítse meg a család, a barátok, akik szeretnek Téged. És ha valaki megjegyzést tesz arra, hogy esetleg sovány lennél, nyugtasd meg azzal, hogy bomba formában vagy! ;)

Share:

0 hozzászólás