Gluténmentes whoopie pie

Ahhoz képest, hogy mennyire finom ez az édesség, nevetségesen egyszerű elkészíteni. Mind a tésztáját, mind pedig a krémjét. Hűtéssel mindennel együtt körülbelül 50 perc alatt készen voltam. Jó, mi? :)
Nagyon sok oldalon láttam már ezt az édességet, de most jutottam el odáig, hogy el is készítsem. Bálint nagy szakdolgozat írásban van, neki szerettem volna egy kis erőt-adó finomságot sütni - ami mellé egy kis forrócsokit álmodtam és valósítottam meg. Bizony, jó dolga van ám. :)
Nézzük, hogyan készül.

Hozzávalók
  • 120 g gluténmentes süteményliszt
  • 1 csapott kk. sütőpor
  • 25 g cukrozatlan kakaópor
  • 60 g cukor
  • 1 tojás
  • 75-80 g vaj
  • 0,8-0,9 dl tej
A lisztet elkevertem a kakaóporral, sütőporral, majd a tojást felvertem a cukorral és a vajjal. Utóbbi masszához hozzáadtam a tejet, majd beleöntöttem a lisztes keveréket és robotgéppel simára dolgoztam. Fogtam egy uzsis zacskót, beletöltöttem a tésztát, kivágtam az egyik sarkát, majd sütőpapírral bélelt tepsibe kb. 5 cm átmérőjű köröket nyomtam a tésztából. Nekem 15 kör lett. 175 fokos sütőben 10 perc alatt megsütöttem a körlapokat, majd megvártam, míg kihűlnek.
Addig elkészítettem a krémet.

Hozzávalók
  • 1 dl habtejszín
  • 70 g mascarpone
  • 10 g porcukor (ez ízlés kérdése)
A habtejszínt felvertem, hozzáadagoltam a mascarponet, majd cukorral édesítettem még picit és habzsákba töltöttem. Amint kihűltek a korongok, egyet-egyet összetapasztottam velük. Nagyon finom lett a végeredmény. :)



This is the recipe that was totally new for me, I haven't heard about it and I haven't tasted it before. I had to try it - it was a perfect decision. Only 50 minutes and you can taste the harmony. ;)

Ingredients:
  • 120 g gluten free cake mix
  • 1 tsp. baking powder
  • 25 g coca powder
  • 60 g sugar
  • 1 egg
  • 75-80 g butter
  • 80-90 ml milk
Mix the flour with the baking powder and the cocoa powder and beat the egg with the sugar and the butter. Add the milk into the latter one and mix the dry and wet ingredients together. With the help of a piping bag, try to make circles ( 5 cm diam.) on a sheet covered with baking paper. You can create about 15 circles. Bake them on 175 Celsius degree for 10 minutes and let them cool.
Make the filling!

Ingredients:
  • 100 ml whipping cream
  • 70 g cream cheese
  • 10 g powdered sugar
Beat the whipping cream with a mixer and add the cream cheese and the powdered sugar to it. As the cookies had enough time to cool, stick 2 together with the filling.

Very tasty! :)

Share:

0 hozzászólás