Gluténmentes diós kelt rétes

Rózsi mama korábban isteni kelt rétest készített - vagyis biztos most is, csak ugye én már ezekből nem részesülök. Na de, mivel gluténmentesen is olyan finomat készítek, azt hiszem, joggal lehetek méltó kelt tészta királynő. :D
Kriszta hétvégén kelt rétest evett, és felvetette, hogy készítsem el gluténmentesen is - milyen igaza van, hiszen még a blogon sincs ilyen recept. Azonnal kaptam az alkalmon, hiszen múlt héten végre megérkezett a várva várt diónk, így egy isteni diós keltet terveztem be mára. Mennyire jó ötlet volt. :)
Isteni finom lett a végeredmény, nem is haboztam sokáig, szalvétába csomagoltam egy kis adagot és berobogtam Anyához az iskolába, hogy kóstolja meg... ő is el volt ájulva.
Úgyhogy üdvözlünk körünkben diós kelt rétes, szívesen látunk máskor is! :)

Hozzávalók
  • 250 g gluténmentes kenyérliszt (amilyen van Nektek otthon, én most Schär mix B-t és Naturbit Alfa-mixet kevertem.)
  • 50 g cukor
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • 1 csipet só
  • 3 g porélesztő
  • 125 ml kézmeleg tej
  • 50 g olvasztott vaj
  • 1 tojás
A kézmeleg tejbe beletettem a cukrot és az élesztőt, majd megvártam, míg utóbbi felfut. A lisztet elkevertem a vaníliás cukorral, sóval, majd ráöntöttem az élesztős tejet, a felolvasztott vajat és beleütöttem a tojást. Robotgép dagasztófejével alaposan kidolgoztam a tésztát, majd egy tiszta konyharuhával letakartam és 40 percig kelesztettem. (Nem kell megijedni, ekkor egy ragacsos massza az egész, kelesztés végére szépen összeáll - amennyiben akkor is ragacsosnak ítéljük meg, egy kis lisztet nyugodtan lehet még belegyúrni, hogy lágy, de könnyen formázható legyen.)
Amikor letelt a 40 perc, rizsliszttel szórt nyújtólapon átgyúrtam, majd megfeleztem.
Egyesével vékonyra nyújtottam őket, majd megkentem a diós töltelék egy-egy felével.

Diós töltelék
  • 150 g darált dió
  • 60 g porcukor
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • ízlés szerint pici fahéj
  • reszelt citromhéj
  • 3-4 ek. tej
A töltelék nem lesz folyós, én vizes késsel kentem szét a tésztán.
Feltekertem őket, majd egy tepsibe egymás mellé tettem a két rudat, letakartam és további 25 percig kelesztettem.
A tetejüket megkentem olajjal és 175 fokos sütőbe tettem kb. 20 percre. 20 perc után meglocsoltam a rudakat egy kis meleg cukros tejjel, majd visszatettem a sütőbe további 5 percre.
Csodafinom lett. :)





Share:

0 hozzászólás