Gluténmentes, tojásmentes amerikai almás palacsinta

Imádjuk a palacsintát, legyen kicsi vagy nagy, vékony vagy vastag, túrós, kakaós, lekváros, fahéjas, Nutellás, almás... mindenhogyan. :)
Ez a változat most nem csak gluténmentes, hanem tojásmentes is, így szerencsére most az arra érzékenyeknek is tudok kedvezni. :)
Isteni finom, egy adagra írom le a receptet, nekem ez egy reggelire tökéletesen elegendő. 

Hozzávalók
  • 2 ek. gluténmentes süteményliszt (mindegy, hogy milyen márka, mindig mással csinálom :))
  • 2 g sütőpor
  • 1 tk. vaníliáscukor
  • 1 csipet só
  • kevés reszelt citromhéj
  • 4 ek. tej
  • 1 alma lereszelve
A hozzávalókat kikevertem, majd forró, nagyon-nagyon vékonyan kiolajozott serpenyőben kisütöttem a palacsintákat (3-4 kisebb palacsinta lesz belőle.) Óvatosan fordítsuk meg, ugyanis lágy a tészta, de ügyelve rá szépen meg lehet fordítani és egyben marad - a képen is látszik. :)
Készítettem rá egy fahéjas-cukros öntetet borzasztó egyszerűen: 1 ek. porcukrot kikevertem 1 tk. fahéjjal, majd annyi vizet (nagyon kevés) adtam hozzá, amivel kikeverve kenhető, de nem folyós lesz. Ezzel megkentem a palacsinták tetejét, egymásra rétegeztem őket és a tetejére még csurgattam egy kicsit a fahéjas-cukros öntetből.
Isteni lett, bár óvatosan, mert ezzel a cukros dologgal a tetején nem szűkölködik a szénhidrátban. :)




Share:

0 hozzászólás