Gluténmentes kapucíner szelet

Imádom a kávés finomságokat, így mikor legutóbb a Könnyű, gyors receptek nevű újságban megláttam a kapucíner szeletet, rögtön elhatároztam, hogy elkészítem - persze gluténmentesen. :)
Isteni finom lett, advent idején biztos, hogy elkészül még nálunk. :)

Hozzávalók

  • 4 tojás
  • 4 ek. cukor
  • 3,5 ek. BROLL gluténmentes süteményliszt
  • 0,5 ek. kakaópor
Csokikrémhez
  • 50 g gluténmentes étcsokoládé
  • 1 dl tejszín
  • 50 g gluténmentes tejcsokoládé
  • 0,5 ek. porcukor
  • 1 kk. rumaroma
Kávés krémhez
  •  2 dl tejszín
  • 1 ek. porcukor
  • 1 ek. víz
  • 1 púpos kk. Nescafé
Tetejére
  • 50 g étcsokoládé
  • 1 ek. víz
  • 1 kk. Nescafé
  • 1 ek. tejszín
 Az eredeti receptet egy kicsit megvariáltam és nem egy piskótát sütöttem, hanem kettőt, és az egyikhez kakaót adtam, hogy barna legyen.
A sima piskóta így nézett ki:
Felvertem 2 tojás sárgáját 2 ek. cukorral, majd hozzáadtam 2 ek. lisztet - igény szerint kis vizet - majd óvatosan beleforgattam a felvert tojásfehérjét. 175 fokos sütőben 15 percig sült.
A kakaós ugyanígy készült, csak ott a 2 ek. liszt helyett 1,5 ek. liszt és 0,5 ek. cukrozatlan kakaópor megy.
Elkészítettem a csokikrémet: a tejszínt és a csokit vízgőz felett megolvasztottam, hozzáadtam a cukrot, rumaromát, majd megvártam, míg kenhetőre hűl.
Akkor a sima piskóta tetejére öntöttem, eloszlattam, majd rátettem a kakaós piskótát.
Hűtőbe tettem, hogy picit "összeérjen". Fél óra után felvertem 2 dl tejszínt, majd hozzáadtam 1 ek. porcukrot és 1 ek. vízben feloldott Nescafét és robotgéppel alaposan kidolgoztam. A csokival összeállított piskóták tetejére tettem, eloszlattam, majd ismét visszatettem a hűtőbe.
50 g csokit ismét vízgőz felett megolvasztottam 1 ek. tejszín és 1 ek. vízben elkevert 1 kk. Nescafé társaságában, majd megvártam, míg kihűl.
Amikor már nem volt meleg, de még folyós volt, rácsorgattam a tejszínes krém tetejére és egy villával márványosítottam a tetejét.
Tálalásig hűtőbe tettem, majd forró vízbe mártott késsel szeltem fel.




Share:

3 hozzászólás

  1. Szeretném megkérdezni, hogy mekkora méretű tepsiben sütötted a piskótákat?

    VálaszTörlés
  2. Szeretném kérdezni, hogy rizsliszttel elkészíthető-e?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, azzal is elkészíthető, csak akkor picit "szárazabb" lesz a piskóta :)

      Törlés