Gluténmentes Pilóta keksz

A Femina.hu oldalon találtam egy Pilóta keksz receptet, nem is vártam sokáig, hogy elkészítsem gluténmentesen. Nagyon kíváncsi voltam, hogy milyen lesz a végeredmény, mennyire hasonlít majd az eredeti ízre - már amennyit fel tudok idézni belőle.
Ízre nagyon hasonló, ám a keksz állaga nem lett annyira roppanós, mint az eredetiben, de így is nagyon finom. :)

Hozzávalók

  • 250 g gluténmentes süteményliszt
  • 100 g cukor
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • 120 g vaj
  • 1 tojás
  • 2 ek. tej
  • 0,5 cs. sütőpor
  • 1 ek. liszt
  • 1 ek. kakaópor
Krémhez
  • 120 g vaj
  • 100 g porcukor
  • 30 g kakaópor
 A lisztet elkevertem a sütőporral, cukorral, vaníliás cukorral, majd hozzáadtam a tojást, a félig megolvasztott margarint és a tejet, majd robotgép dagasztófejével tésztát "gyúrtam" belőle. Ekkor kettészedtem a tésztát, az egyik feléhez plusz egy ek. lisztet, a másik feléhez 1 ek. cukrozatlan kakaóport tettem. Folpackba tekertem őket és 1 órára hűtőbe tettem a két gombócot.
Mikor letelt az egy óra, én még lágynak ítéltem meg őket, így mindegyikhez hozzágyúrtam még annyi lisztet, hogy könnyen nyújtható legyen, és ne legyen túl lágy.
Vékonyra nyújtottam a tésztagombócokat, majd pogácsaszaggatóval köröket szaggattam belőlük - 170 fokos sütőben 10 perc alatt meg is sültek.
A krémhez összekevertem a lágy vajat a porcukorral és a kakaóporral, majd a már kihűlt kekszeket összeragasztottam velük.
Nagyon fincsi :)


Share:

0 hozzászólás