Gluténmentes kakaós tekercs

Hogy is kezdjem? Szóval ez az a fajta péksüti, ami ronda, de finom. Mégpedig azért ronda, mert olyan tökéletesen megkelt a tészta, hogy nem akarta megtartani a formáját, de ezáltal meg olyannyira könnyűek és puhák lettek a tekercsek, hogy fene bánja, hogy közben rondák. 
200 g Nutri Free Mix per Pane lisztet elkevertem 40 g Nutri Free Nix per Pane Fibra+ liszttel, 1 ek. útifűmaghéjjal, 4 g instant élesztővel, 1 ek. cukorral, majd hozzáöntöttem 1,8-1,9 dl meleg tejet, beleütöttem egy tojást és robotgép dagasztófejével elkezdtem összedolgozni. Mikor már nagyjából összeállt, hozzáadtam 2 ek. olajat, tovább dagasztottam és 50 percig kelesztettem.
Mikor szépen megkelt, a tésztát annyi gombócra osztjuk, amennyi tekercset szeretnénk - lehetnek kisebbek-nagyobbak, kinek, hogy tetszik. 
A gombócokat kinyújtjuk kör alakúra, majd megkenjük kakaó-cukor-kókuszkrém keverékkel. Ekkor bevágunk egy sugarat (a kör egy sugarát), majd egyik irányba elindulva feltekerjük az egész kört.
Így haladunk végig az összes tekerccsel. Én nem kentem le a tetejüket tojással, csupán egy kis kókuszkrémmel mentem végig rajtuk.
175 fokos sütőbe tettem őket és kb. 25 perc alatt gyönyörűen - nem gyönyörűre - megsültek.
Ráadásul esti gyerekek, a fotó félhomályban készült, úgyhogy szerencsétlenemnél semmi nem jött össze... vagyis de! Nagyon finom volt, és az a legfontosabb! :D


sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás