Gluténmentes, tejmentes fahéjas kalács

Pécsi sütő ismét tesztelve, ismét helyt állt a kis huncut. Nagyon egyszerű a recept és egyszerű a folyamat is, tehát lássuk, hogyan is készül!
Bedagasztottam egy nagyon egyszerű kelt tésztát: 250 g Nutri Free mix per pane lisztet elkevertem 1 ek. cukorral, 4 g Dr. Oetker instant élesztővel és 1 ek. útifűmaghéjjal.  Ráöntöttem 1,7 dl meleg vizet, beleütöttem egy tojást, robotgép dagasztófejével elkezdtem összedolgozni, majd hozzáadtam 2 ek. olajat és tovább dagasztottam. Meleg helyen kb. 50 percig kelesztettem.
Mikor megkelt, rizsliszttel szórt deszkán kicsit átgyúrtam, majd téglalap alakúra nyújtottam. Megkentem olvasztott Liga margarinnal, majd megszórtam 2,5 ek. cukor és 1 ek. fahéj keverékével. Feltekertem, mintha csigát készítenék, majd a két végét - ahol kevésbé esztétikus, egyenlő - levágtam.
Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem a "rudat" és szintén, mint a csigáknál, elkezdtem csigákat szelni arra ügyelve, hogy ne vágjam végig, tehát az alján pár mm továbbra is tartsa őket a rúdhoz. Mikor végigértem, szépen fogtam a csigákat, egyet jobbra, egyet balra, egyet jobbra, egyet balra... és így tovább. 
Rövid ideig még így egyben is hagytam kelni a kalácskát, majd lekentem tojássárgájával és 175 fokos sütőben kb. 30 percig sütöttem.
Isteni finom lett! :) És képzeljétek el, egy kis extra: néhol kifolyt a fahéjas cukor, és körülötte fahéjas karamella képződött... te jó ég, hogy ez mennyire finom... :)




sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás