Gluténmentes sajttal szórt zsemle

Ez a recept egy az egyben Csige Mariannak köszönhető. Történt ugyanis, hogy egyik este üzenetet kaptam tőle, hogy a kenyér receptem vajon jól működik-e zsemle formátumban is. Sajttal szórt zsemléket szeretett volna sütni, és ahogy ezt kimondta leírta, én is sajttal szórt zsemléket szerettem volna sütni. :D
Elég volt megemlíteni ezt a vágyamat Anyának (meséltem neki, hogy mi a helyzet, és hogy valamelyik nap én is megsütöm) másnap reggel már arra keltem, hogy sülnek. :) Nagyon finomak lettek!
Mivel szeretnénk, hogy megtartsa a formáját, picit kevesebb vizet kell hozzáadni, de amúgy egy az egyben az a recept, amit a kenyérnél használok.
200 g Nutri Free mix per pane lisztet, 50 g Schär mix B-t, 4 g Dr Oetker instant élesztőt, pici t, pici cukrot és 1 ek. útifűmaghéjat elkeverünk, majd ráöntünk kb. 2,6-2,7 dl meleg vizet és robotgép dagasztófejével alaposan összedolgozzuk. Hozzáadunk még 2 ek. olajat, tovább dagasztjuk, majd amikor már szépen összeáll, vizes kézzel hat részre osztjuk és gombóccá formáljuk őket. Sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük és picit bevágjuk a tetejüket, majd letakarva feltesszük a cserépkályha tetejére kb. 50 percre. Ha szépen megkeltek, megkenjük a tetejüket olajjal és reszelt sajtot szórunk rá. 
175 fokos sütőben kb. 30 percig sütjük.
Fincsi!!!!!



sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás