Gluténmentes baconos-lilahagymás hajtogatott pogácsa

Rá kell jönnöm, hogy akkor születnek a legeslegjobb finomságok, amikor nincs konkrét ötlet. Amikor csak benézünk a hűtőbe, nyugtázzuk, hogy van "ez és ez", ebből kellene valami finomat alkotni. Nálunk az "ez és ez" jelenleg a bacon és a lilahagyma volt, duójuk a kenyérlángos esetében már bizonyított - nagyon jó párost alkotnak. 
Eddig még sosem sikerült olyan igazi, szép réteges pogácsát sütnöm gluténmentesen, hát most bizony le a kalappal előttem, elképesztő lett! 
Már a sütőből kiáradó illatok is összehozták a családtagokat - látjátok, nem kell ehhez karácsony :) - de a kóstolás végül teljes egyetértést teremtett: azt hiszem, az egész családnak új kedvenc pogácsája lett. :D
Szóval, ha szeretnétek valami isteni finomat enni, vagy csak egy kis családi harmóniát, békét, közös perceket és egyetértést teremteni, akkor mindenképpen süssétek meg! :)

Hozzávalók:
  • 240 g BROLL gluténmentes kenyérliszt
  • 1 tk. só
  • 1 csapott ek. útifűmaghéj
  • 4 g porélesztő
  • 110 g vaj
  • 1 tojás
  • 95 g tejföl
    • kb. 80-100 g bacon
    • 1 kisebb fej lilahagyma (vagy egy nagyobb fele)
    • + 1 tojás sárgája + 1 ek. tej a kenéshez 
A lisztet elkevertem a sóval, útifűmaghéjjal, porélesztővel, hozzáadtam a felkockázott vajat és picit elmorzsoltam. Beleütöttem a tojást, beleöntöttem a tejfölt, majd robotgép dagasztófejével összedolgoztam a tésztát, letakartam egy konyharuhával és kb. 40-45 percig hagytam kelni.
Apróra vágtam a bacont, majd egy serpenyőben megpirítottam. Ebben a zsírban kicsit lepirítottam a szintén apróra vágott lilahagymát, és a kettőt összekevertem.
Mikor megkelt a tészta, téglalap alakúra nyújtottam, majd megkentem a szalonnás, hagymás "töltelékkel" és behajtottam jobb és bal oldalról is. Így egy "háromrétegű" tészta volt előttem, aminek a tetejére rákentem a maradék anyagot, majd ezt is kettőbe hajtottam.
A már réteges, viszonylag dundi tésztaadagot elkezdtem kinyújtani (kb. 2-2,5 cm vastagságúra), majd kiszaggattam. Megkentem a tetejüket tojással és addig sütöttem, míg szépen meg nem pirultak.

Azt hiszem, a képek magukért beszélnek:  attól függetlenül, hogy isteni finom lett, a rétegek is elképesztő jól sikerültek. :)




sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás